Jeden z większych producentów szkła – Sisecam z Turcji opublikował właśnie wyniki z I półrocza. Przychody ze sprzedaży wyniosły 8,8 mld lirów (ok. 4,6 mld zł) w stosunku do 8,6 mld z roku 2019 (4,5 mld zł).
Sisecam, tak jak i wiele innych firm, w minionym półroczu odczuł w swojej działalności negatywne efekty pandemii. Zarząd koncernu przyznaje, że w kwietniu sprzedaż globalnie spadła. Jednak już w maju zaczęła rosnąć. W czerwcu wyniki były nawet bardzo dobre, co może stanowić pozytywną zapowiedź co do wyników handlowych w drugiej części roku.
W minionym półroczu Sisecam odnotował przychody w wysokości 8,8 mld lirów tureckich – to ok. 4,6 mld zł. W pierwszym półroczu 2019 ten wynik to 8,6 mld lirów – co oznacza ok. 4,5 mld zł. Firma w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. wyprodukowała 2,3 mln ton szkła. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 2,3 mld lirów (ok. 1,2 mld zł), w roku ubiegłym była to podobna wartość. Przedsiębiorstwo w minionym właśnie półroczu także inwestowało w moce produkcyjne, a wartość poniesionych nakładów wyniosła 625 mln lirów (ok. 330 mln zł).
Sisecam ok. 60 proc. swoich produktów sprzedaje poza granicami Turcji. Firma ma swoje zakłady produkujące szkło płaskie w Bułgarii, Rumunii, Niemczech, Słowacji, na Węgrzech, w Rosji, we Włoszech a także w Egipcie i w Indiach. jej produkty nie są dostępne w Polsce.
Na świecie, w całym 2019 r., wartość rynku szkła płaskiego wyniosła ok. 116 mld dolarów (to ok. 430 mld zł). Takie dane prezentuje m.in. agencja Grand View Research. Sisecam należy więc do grupy dużych dostawców szkła dla budownictwa. Choć trzeba zaznaczyć, że turecki producent dostarcza swoje produkty także dla innych branż, m.in. chemicznej.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.