Sisecam optymistycznie o II półroczu

Autor: |Data publikacji:

Jeden z większych producentów szkła – Sisecam z Turcji opublikował właśnie wyniki z I półrocza. Przychody ze sprzedaży wyniosły 8,8 mld lirów (ok. 4,6 mld zł) w stosunku do 8,6 mld z roku 2019 (4,5 mld zł).

Sisecam, tak jak i wiele innych firm, w minionym półroczu odczuł w swojej działalności negatywne efekty pandemii. Zarząd koncernu przyznaje, że w kwietniu sprzedaż globalnie spadła. Jednak już w maju zaczęła rosnąć. W czerwcu wyniki były nawet bardzo dobre, co może stanowić pozytywną zapowiedź co do wyników handlowych w drugiej części roku.

W minionym półroczu Sisecam odnotował przychody w wysokości 8,8 mld lirów tureckich – to ok. 4,6 mld zł. W pierwszym półroczu 2019 ten wynik to 8,6 mld lirów – co oznacza ok. 4,5 mld zł. Firma w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. wyprodukowała 2,3 mln ton szkła. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 2,3 mld lirów (ok. 1,2 mld zł), w roku ubiegłym była to podobna wartość. Przedsiębiorstwo w minionym właśnie półroczu także inwestowało w moce produkcyjne, a wartość poniesionych nakładów wyniosła 625 mln lirów (ok. 330 mln zł).

Sisecam ok. 60 proc. swoich produktów sprzedaje poza granicami Turcji. Firma ma swoje zakłady produkujące szkło płaskie w Bułgarii, Rumunii, Niemczech, Słowacji, na Węgrzech, w Rosji, we Włoszech a także w Egipcie i w Indiach. jej produkty nie są dostępne w Polsce.

Na świecie, w całym 2019 r., wartość rynku szkła płaskiego wyniosła ok. 116 mld dolarów (to ok. 430 mld zł). Takie dane prezentuje m.in. agencja Grand View Research. Sisecam należy więc do grupy dużych dostawców szkła dla budownictwa. Choć trzeba zaznaczyć, że turecki producent dostarcza swoje produkty także dla innych branż, m.in. chemicznej.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".