Simonswerk z rekordem po raz dwunasty

Red.: |Data publikacji:

Grupa Simonswerk, specjalizująca się w produkcji okuć drzwiowych, podała wyniki finansowe za rok 2021. Okazuje się, że niemieckiemu dostawcy udało się ustanowić po raz dwunasty z rzędu rekord sprzedaży. W ubiegłym roku firma musiała ratować się bardzo niekonwencjonalnymi rozwiązaniami logistycznymi, by zachować ciągłość produkcji.

Grupa Simonswerk z siedzibą w mieście Rheda-Wiedenbrück osiągnęła w 2021 roku przychód na poziomie 182 mln euro. Był to wzrost o 20,3 proc. w porównaniu do sezonu 2020. To już dwunasty rok z rzędu, w którym firmie udało się poprawić wynik z roku wcześniejszego. Grupa Simonswerk odnotowała na niemieckim rynku wzrost na poziomie 14,9 proc., z kolei na rynkach zagranicznych wzrost wyniósł ponad 23 proc. Według firmy dalsza internacjonalizacja jest kluczowym elementem jej strategii wzrostu. Nie powinno to dziwić, ponieważ sprzedaż zagraniczna stanowiła w ubiegłym roku aż 2/3 całkowitej sprzedaży grupy.

Niemiecki dostawca podkreśla, że sezon 2021 naznaczony był pandemią oraz problemami w globalnym łańcuchu dostaw. Dochodziło nawet do sytuacji, w których organizowano dostawę śrub taksówkami, by utrzymać ciągłość produkcji.

Frank Remy, dyrektor zarządzający w Simonswerk komentuje:

Zmienność na rynku zaopatrzeniowym była w zeszłym roku wyjątkowo wysoka. Ceny często utrzymywały się tylko przez kilka dni, a czas dostawy wielu surowców i komponentów ogromnie się wydłużył.

Początek roku 2022 był również udany dla Grupy Simonswerk, która w pierwszym kwartale odnotowała kolejne wzrosty sprzedaży. Jednak ze względu na rosyjską agresję na Ukrainę i jej ekonomiczne skutki zarząd firmy powstrzymuje się od prognozowania wyników na rok 2022. Firma poinformowała również, że po wybuchu wojny ze skutkiem natychmiastowym zaprzestała działalności w Rosji i na Białorusi.

Zobacz również

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro podsumowało pierwszy kwartał 2024 r. Spółka odnotowała spadki w sprzedaży i zysku, ale wyniki są lepsze niż w czwartym kwartale 2023.

1