Grupa Simonswerk, specjalizująca się w produkcji okuć drzwiowych, podała wyniki finansowe za rok 2021. Okazuje się, że niemieckiemu dostawcy udało się ustanowić po raz dwunasty z rzędu rekord sprzedaży. W ubiegłym roku firma musiała ratować się bardzo niekonwencjonalnymi rozwiązaniami logistycznymi, by zachować ciągłość produkcji.
Grupa Simonswerk z siedzibą w mieście Rheda-Wiedenbrück osiągnęła w 2021 roku przychód na poziomie 182 mln euro. Był to wzrost o 20,3 proc. w porównaniu do sezonu 2020. To już dwunasty rok z rzędu, w którym firmie udało się poprawić wynik z roku wcześniejszego. Grupa Simonswerk odnotowała na niemieckim rynku wzrost na poziomie 14,9 proc., z kolei na rynkach zagranicznych wzrost wyniósł ponad 23 proc. Według firmy dalsza internacjonalizacja jest kluczowym elementem jej strategii wzrostu. Nie powinno to dziwić, ponieważ sprzedaż zagraniczna stanowiła w ubiegłym roku aż 2/3 całkowitej sprzedaży grupy.
Niemiecki dostawca podkreśla, że sezon 2021 naznaczony był pandemią oraz problemami w globalnym łańcuchu dostaw. Dochodziło nawet do sytuacji, w których organizowano dostawę śrub taksówkami, by utrzymać ciągłość produkcji.
Frank Remy, dyrektor zarządzający w Simonswerk komentuje:
Zmienność na rynku zaopatrzeniowym była w zeszłym roku wyjątkowo wysoka. Ceny często utrzymywały się tylko przez kilka dni, a czas dostawy wielu surowców i komponentów ogromnie się wydłużył.
Początek roku 2022 był również udany dla Grupy Simonswerk, która w pierwszym kwartale odnotowała kolejne wzrosty sprzedaży. Jednak ze względu na rosyjską agresję na Ukrainę i jej ekonomiczne skutki zarząd firmy powstrzymuje się od prognozowania wyników na rok 2022. Firma poinformowała również, że po wybuchu wojny ze skutkiem natychmiastowym zaprzestała działalności w Rosji i na Białorusi.
Zobacz również
20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”
Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.
Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding
KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.
Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku
Hydro podsumowało pierwszy kwartał 2024 r. Spółka odnotowała spadki w sprzedaży i zysku, ale wyniki są lepsze niż w czwartym kwartale 2023.