Siła medialna marek stolarki

Autor: |Data publikacji:

Najnowszy raport PressSerwis Monitoring Mediów oraz miesięcznika Press określił marki, które miały największą siłę medialną w Polsce w okresie IV 2020-VI 2021. Oznacza to, mówiąc w uproszczeniu, że publikacje o marce, zarówno w prasie jak i w internecie, dotarły do odpowiednio dużej liczby czytelników z odpowiednio pozytywnym przekazem.Jak prezentuje się siła medialna marek stolarki?

Wśród marek z naszej branży największą siłę wykazała marka Fakro, której siłę określono na 100 tys. punktów. W rankingu powszechnym pozwoliło to zająć dopiero 322 miejsce. Dla porównania najmocniejsza polska marka – PKO BP – uzyskała wartość 9 milionów punktów.

Na miejscu 341 sklasyfikowano markę Velux (83 tys. punktów), na 398 miejscu markę Oknoplast (45 tys.), a na miejscu 399 markę Wiśniowski. Piątą setkę najmocniejszych medialnie marek otwiera Aluprof z siłą 41 tys. punktów, tuż dalej jest Drutex (38 tys.), a na miejscu 426 marka Porta Drzwi z siłą 31 tys. punktów. Inne marki okienno-drzwiowe nie zmieściły się w rankingu najmocniejszych medialnie polskich marek, ale to było pochodną ich mniejszej aktywności w mediach. Jeśli chodzi o prasę to o naszych markach najczęściej pisały redakcje sportowe, dwa dzienniki krakowskie oraz miesięcznik Forum Branżowe. Wśród portali marki te poza portalami sportowymi najczęściej wymieniane były w Onecie. W mediach społecznościowych królował Facebook.

Fakro szczyt swojej aktywności medialnej miało w sierpniu 2020 roku, kiedy to opisywano przypadek ogniska koronowirusa w tej firmie. 38 proc. wzmianek o marce związane było z zagadnieniami ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. O Veluxie najwięcej pisano we wrześniu 2020, kiedy to firma podjęła zobowiązanie zneutralizowania swojego śladu węglowego przez sadzenie lasów tropikalnych. Poza tym okazjami do wzmianek o tej marce była publikacji „Barometru zdrowych Domów” oraz udział w akcji #KlientBezpieczny. Najwięcej wzmianek o marce Oknoplast miało natomiast miejsce w listopadzie 2020 roku, co związane było z kolejną edycją wielkiej wyprzedaży wyrobów firmy z Krakowa.

Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na fakt, że najmocniejsze medialnie marki stolarki mają siłę (rozgłos?) niemal 100 razy mniejszą niż liderzy tego rankingu: BKO BP (9 milionów punktów), Orlen (7,2 mln punktów) czy TVN (6,5 mln punktów). Ale też, co przyznać trzeba obiektywnie, dużo mniejsze budżety marketingowo-promocyjne.

Cały raport dostępny jest na stronie rankingu Top Marka oraz w najnowszym numerze magazynu Press.

Zobacz również

Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”

Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”

W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.

Targi Window Tech Expo 2025 już w przyszłym tygodniu

Targi Window Tech Expo 2025 już w przyszłym tygodniu

W czerwcu Nadarzyn znajdzie się w centrum zainteresowania branży stolarki okiennej. Zbliżają się targi Window Tech Expo 2025.

Konferencje branżowe – 30-lecie Aluplast, konferencja Winkhaus, Kongres POiD

Konferencje branżowe – 30-lecie Aluplast, konferencja Winkhaus, Kongres POiD

Miniony tydzień w branży stał pod znakiem konferencji. Przedstawiciele producentów, dostawców i dystrybutorów mieli okazje spotkać się na jubileuszu Aluplast, łączonej konferencji Winkhaus i ICAN oraz Kongresie Stolarki POiD.

<