Siła medialna marek stolarki

Autor: |Data publikacji:

Najnowszy raport PressSerwis Monitoring Mediów oraz miesięcznika Press określił marki, które miały największą siłę medialną w Polsce w okresie IV 2020-VI 2021. Oznacza to, mówiąc w uproszczeniu, że publikacje o marce, zarówno w prasie jak i w internecie, dotarły do odpowiednio dużej liczby czytelników z odpowiednio pozytywnym przekazem.Jak prezentuje się siła medialna marek stolarki?

Wśród marek z naszej branży największą siłę wykazała marka Fakro, której siłę określono na 100 tys. punktów. W rankingu powszechnym pozwoliło to zająć dopiero 322 miejsce. Dla porównania najmocniejsza polska marka – PKO BP – uzyskała wartość 9 milionów punktów.

Na miejscu 341 sklasyfikowano markę Velux (83 tys. punktów), na 398 miejscu markę Oknoplast (45 tys.), a na miejscu 399 markę Wiśniowski. Piątą setkę najmocniejszych medialnie marek otwiera Aluprof z siłą 41 tys. punktów, tuż dalej jest Drutex (38 tys.), a na miejscu 426 marka Porta Drzwi z siłą 31 tys. punktów. Inne marki okienno-drzwiowe nie zmieściły się w rankingu najmocniejszych medialnie polskich marek, ale to było pochodną ich mniejszej aktywności w mediach. Jeśli chodzi o prasę to o naszych markach najczęściej pisały redakcje sportowe, dwa dzienniki krakowskie oraz miesięcznik Forum Branżowe. Wśród portali marki te poza portalami sportowymi najczęściej wymieniane były w Onecie. W mediach społecznościowych królował Facebook.

Fakro szczyt swojej aktywności medialnej miało w sierpniu 2020 roku, kiedy to opisywano przypadek ogniska koronowirusa w tej firmie. 38 proc. wzmianek o marce związane było z zagadnieniami ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. O Veluxie najwięcej pisano we wrześniu 2020, kiedy to firma podjęła zobowiązanie zneutralizowania swojego śladu węglowego przez sadzenie lasów tropikalnych. Poza tym okazjami do wzmianek o tej marce była publikacji „Barometru zdrowych Domów” oraz udział w akcji #KlientBezpieczny. Najwięcej wzmianek o marce Oknoplast miało natomiast miejsce w listopadzie 2020 roku, co związane było z kolejną edycją wielkiej wyprzedaży wyrobów firmy z Krakowa.

Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na fakt, że najmocniejsze medialnie marki stolarki mają siłę (rozgłos?) niemal 100 razy mniejszą niż liderzy tego rankingu: BKO BP (9 milionów punktów), Orlen (7,2 mln punktów) czy TVN (6,5 mln punktów). Ale też, co przyznać trzeba obiektywnie, dużo mniejsze budżety marketingowo-promocyjne.

Cały raport dostępny jest na stronie rankingu Top Marka oraz w najnowszym numerze magazynu Press.

Zobacz również

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.