Siła medialna marek stolarki

Autor: |Data publikacji:

Najnowszy raport PressSerwis Monitoring Mediów oraz miesięcznika Press określił marki, które miały największą siłę medialną w Polsce w okresie IV 2020-VI 2021. Oznacza to, mówiąc w uproszczeniu, że publikacje o marce, zarówno w prasie jak i w internecie, dotarły do odpowiednio dużej liczby czytelników z odpowiednio pozytywnym przekazem.Jak prezentuje się siła medialna marek stolarki?

Wśród marek z naszej branży największą siłę wykazała marka Fakro, której siłę określono na 100 tys. punktów. W rankingu powszechnym pozwoliło to zająć dopiero 322 miejsce. Dla porównania najmocniejsza polska marka – PKO BP – uzyskała wartość 9 milionów punktów.

Na miejscu 341 sklasyfikowano markę Velux (83 tys. punktów), na 398 miejscu markę Oknoplast (45 tys.), a na miejscu 399 markę Wiśniowski. Piątą setkę najmocniejszych medialnie marek otwiera Aluprof z siłą 41 tys. punktów, tuż dalej jest Drutex (38 tys.), a na miejscu 426 marka Porta Drzwi z siłą 31 tys. punktów. Inne marki okienno-drzwiowe nie zmieściły się w rankingu najmocniejszych medialnie polskich marek, ale to było pochodną ich mniejszej aktywności w mediach. Jeśli chodzi o prasę to o naszych markach najczęściej pisały redakcje sportowe, dwa dzienniki krakowskie oraz miesięcznik Forum Branżowe. Wśród portali marki te poza portalami sportowymi najczęściej wymieniane były w Onecie. W mediach społecznościowych królował Facebook.

Fakro szczyt swojej aktywności medialnej miało w sierpniu 2020 roku, kiedy to opisywano przypadek ogniska koronowirusa w tej firmie. 38 proc. wzmianek o marce związane było z zagadnieniami ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. O Veluxie najwięcej pisano we wrześniu 2020, kiedy to firma podjęła zobowiązanie zneutralizowania swojego śladu węglowego przez sadzenie lasów tropikalnych. Poza tym okazjami do wzmianek o tej marce była publikacji „Barometru zdrowych Domów” oraz udział w akcji #KlientBezpieczny. Najwięcej wzmianek o marce Oknoplast miało natomiast miejsce w listopadzie 2020 roku, co związane było z kolejną edycją wielkiej wyprzedaży wyrobów firmy z Krakowa.

Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na fakt, że najmocniejsze medialnie marki stolarki mają siłę (rozgłos?) niemal 100 razy mniejszą niż liderzy tego rankingu: BKO BP (9 milionów punktów), Orlen (7,2 mln punktów) czy TVN (6,5 mln punktów). Ale też, co przyznać trzeba obiektywnie, dużo mniejsze budżety marketingowo-promocyjne.

Cały raport dostępny jest na stronie rankingu Top Marka oraz w najnowszym numerze magazynu Press.

Zobacz również

Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online

Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online

Dostępny jest już marcowy numer miesięcznika "Forum Branżowe". W najnowszym numerze m.in. rozmowa z prezes firmy Plastimet – Anetą Miller oraz podsumowanie targów Budma/WinDoor-Tech.

Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań

Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań

WFOŚiGW organizują konsultacje programu „Czyste Powietrze” przed uruchomieniem jego kolejnej wersji. Sprawdź terminy spotkań z wykonawcami.

Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej

Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej

Nagrody „Buildera” są przyznawane co roku przedstawicielom branży budowlanej. Również tym honorowane zostały także firmy związane ze stolarką budowlaną.