W niedzielę odbył się 30. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W akcję angażują się miliony ludzi oraz tysiące firm i instytucji z całej Polski. Wśród wspierających nie mogło zabraknąć firm z naszej branży, dla których stało się to coroczną tradycją. Wkręt-Met wylicytował złote serduszko WOŚP za 400 tys. zł, a Małkowski-Martech za prawie 110 tys. zł.
Tegoroczny finał WOŚP dedykowany jest okulistyce dziecięcej, zebrane pieniądze na zakup nowoczesnego sprzętu do badania i profilaktyki chorób oczu. Chętnie do działań Orkiestry dołączają nasi „stolarkowi” reprezentanci, którzy okazują wsparcie na wiele sposobów.
Niektórzy dołączają do zbiórki poprzez zorganizowanie własnej, wewnątrzfirmowej. Tak zrobiły Zbrostal i Wikęd, w zakładach firm w Radzyminie i Luzinie puszki stoją w specjalnym miejscu, tak by każdy mógł codziennie dorzucić swój grosz. Jeszcze dalej poszła firm Pagen, która dla swoich pracowników organizuje specjalną galę, na wzór głównej imprezy WOŚP, z całą jej medialną oprawą i osobą prowadzącą. Najważniejszym punktem imprezy jest wewnętrzna aukcja wśród pracowników.
Innym sposobem na wsparcie są licytacje. Wiele firm wystawiło na aukcje swoje produkty, ale nie tylko, po to by dołożyć swoją cegiełkę do szczytnego celu. Empol zaoferował pióro wieczne Waterman sygnowane logo firmy. Kwota licytowana w tym momencie to 150 złotych, licytacja trwa do piątku do godziny 12:00.
Wśród aukcji WOŚP-owych naszą uwagę zwróciła aukcja Winkhaus, który zaoferował swój najnowszy produkt – zestaw blueCompact z wkładką patentową. Licytacja kończy się dzisiaj (piątek) przed 14:30. Aktualna cena to 1225 złotych.
Wśród licytacji możemy znaleźć również produkty typowe dla naszej branży, takie jak drzwi. A konkretnie drzwi Baldur. W ten sposób swoje „trzy grosze” dorzuca Erkado. Na ten moment kwota licytacji wynosi 1800 złotych, przebijać można do 3 lutego do godziny 16:00.
Klimas Wkręt-Met tradycyjnie, jak co roku, wylicytuje złote serduszko. Powiększy ono kolekcje gromadzoną od paru lat. Również Gebhardt-Stahl Polska ma swoją tradycję wspierania WOŚP. Już dziesiąty rok płynie wsparcie z Modły Królewskiej za co firma otrzymała podziękowania od organizatorów zbiórki.
SIEMA wszystkim mówi też Krispol. Producent z Wrześni na całego zaangażował się w pomoc, wystawiając na licytację gadżety swojego ambasadora Łukasza Piszczka oraz zakładając skarbonkę internetową, do której każdy może „wrzucić” parę złotych. Ponadto firma nie zapomniała o swoich pracownikach, wykupując dla nich gadżety z czerwonym sercem ze sklepu Siema Shop.
Link do e-Skarbonki KRISPOL dla WOŚP – TUTAJ
Również Aluprof, poprzez swoją Fundację Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia, założyła eSkarbonkę. Zachęcamy do dorzucania!
Link do e-Skarbonki ALUPROF dla WOŚP – TUTAJ
Swój udział w tegorocznym finale Orkiestry zaznacza również Grupa SOLO. Znani z zamiłowania do naszych mazurskich jezior postanowili wystawić na licytację 4-dniowy pobyt w Apartamencie w tym wyjątkowym regionie. A oferty można składać do 4 lutego.
A może połączyć pożyteczne ze zdrowym? W ten sposób swoje wsparcie postanowiły okazać G-U. Firma razem z Kórnickim Bractwem Rowerowym organizuje V Maraton Tour de WOŚP. Wystarczy się zapisać i przejechać na rowerze jedną lub więcej tras (25 km / 50 km / 100 km) w okresie od 22.01 do 06.02.2022 r. Każdy uczestnik otrzyma pamiątkowy medal.
Link do wydarzenia na Facebooku – TUTAJ
Z krótkiej sondy, jaką zrobiliśmy wśród naszych czytelników wynika, że większość firm naszej branży pozostawia udział w Orkiestrze indywidualnym decyzjom swoich pracowników. Ale wiemy też, że niemal 1/3 naszych firm w mniejszy lub większy sposób wspiera tegoroczną Orkiestrę, nawet jeśli nie chwali się tym. My jednak do tego zachęcamy. Jeśli Wasza firma również bierze udział w tegorocznym finale WOŚP to dajcie znać, dobre uczynki warto nagłaśniać.
SIEMA!
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".