PSB podsumował ceny w I kwartale tego roku, a także wyniki handlowe Mrówki. Grupa podaje, że sieć notuje znaczący wzrost przychodów za miniony rok, a także w I kwartale 2021 r.
W sklepach budowlanych w Grupie PSB, a więc przede wszystkim w marketach Mrówka, wzrosły ceny produktów budowlano-remontowych. W samym marcu w tym roku, w stosunku do roku ubiegłego, ceny wzrosły średnio o 4,5 proc. Jeśli chodzi o stolarkę, to tu wzrost jest na poziomie 2,4 proc. Natomiast porównując ceny z całego kwartału to ceny są wyższe średnio o 3,74 proc. W przypadku stolarki klienci płacili więcej o 2,7 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. PSB tłumaczy, że rosnące ceny spowodowane są wyższymi kosztami paliwa, energii i surowców do produkcji materiałów budowlano-remontowych.
Grupa PSB podsumowała także rozwój sieci sklepów w minionym roku. Mimo pandemii, firmie udało się otworzyć 10 nowych placówek handlowych pod szyldem Mrówka. Obecnie w Grupie jest już 330 sklepów, to powierzchnia handlowa o wielkości 467 tys. m kw. W sklepach pracuje około 7 tys. pracowników. PSB podliczyło, że przychody całej sieci Mrówka w 2020 r. wyniosły 2,95 mld zł i były wyższe o 16 proc. w stosunku do 2019 r. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku dynamika wzrostu wyniosła 21 proc. Firma przyznaje, że wzrost jest efektem powstania nowych punktów handlowych, a także dużego popytu wśród klientów indywidualnych na materiały do remontu i budowy domów.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.