Sieć Mrówka w I kwartale notuje ponad 20-procentowy wzrost

Autor: |Data publikacji:

PSB podsumował ceny w I kwartale tego roku, a także wyniki handlowe Mrówki. Grupa podaje, że sieć notuje znaczący wzrost przychodów za miniony rok, a także w I kwartale 2021 r.

W sklepach budowlanych w Grupie PSB, a więc przede wszystkim w marketach Mrówka, wzrosły ceny produktów budowlano-remontowych. W samym marcu w tym roku, w stosunku do roku ubiegłego, ceny wzrosły średnio o 4,5 proc. Jeśli chodzi o stolarkę, to tu wzrost jest na poziomie 2,4 proc. Natomiast porównując ceny z całego kwartału to ceny są wyższe średnio o 3,74 proc. W przypadku stolarki klienci płacili więcej o 2,7 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. PSB tłumaczy, że rosnące ceny spowodowane są wyższymi kosztami paliwa, energii i surowców do produkcji materiałów budowlano-remontowych.

Grupa PSB podsumowała także rozwój sieci sklepów w minionym roku. Mimo pandemii, firmie udało się otworzyć 10 nowych placówek handlowych pod szyldem Mrówka. Obecnie w Grupie jest już 330 sklepów, to powierzchnia handlowa o wielkości 467 tys. m kw. W sklepach pracuje około 7 tys.  pracowników. PSB podliczyło, że przychody całej sieci Mrówka w 2020 r. wyniosły 2,95 mld zł i były wyższe o 16 proc. w stosunku do 2019 r. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku dynamika wzrostu wyniosła 21 proc. Firma przyznaje, że wzrost jest efektem powstania nowych punktów handlowych, a także dużego popytu wśród klientów indywidualnych na materiały do remontu i budowy domów.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.