Sapor chce rozwijać sprzedaż do Stanów Zjednoczonych. Firma brała właśnie udział w targach w Chicago i odbywającej się tam konferencji na temat odbudowy Ukrainy.
Sapor z Buku w tym roku wziął udział w targach Chicago Build Expo w USA. Wystawa odbyła się od 22 do 23 października. Przedstawiciele producenta stolarki pojawili się na tych targach jako goście, prowadzili m.in. rozmowy handlowe z potencjalnymi klientami. To już drugie targi budowlane w tym roku w USA, na które przyjeżdżają pracownicy firmy. W tym roku obecni byli również na jednej z większych imprez targowych, która się odbyła w Las Vegas.
Według Saporu, inwestycja w eksport w USA to długi proces. I choć polskie produkty zwykle zyskują uznanie wśród amerykańskich klientów, to jednak jest to rynek, który wymaga wiele pracy i nakładów inwestycyjnych. Jednocześnie producent przyznaje, że w Polsce widoczny jest spadek koniunktury. Klienci wstrzymują się z inwestycjami, a jeśli już zdecydują się kupić stolarkę, to szukają najtańszych ofert. Dlatego stara się poszerzać rynki zbytu m.in. o USA.
Sapor w Chicago wziął także udział w spotkaniu zorganizowanym m.in. przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) na temat odbudowy Ukrainy. Uczestniczyły w nim przede wszystkim firmy amerykańskie, były też z Polski. Sapor był jedynym producentem stolarki otworowej w tej grupie. Według firmy Amerykanie już przygotowują plany odbudowy Ukrainy, by rozpocząć działalność w tym kraju zaraz po zakończeniu wojny.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".