Sanok Rubber z dużym wzrostem sprzedaży uszczelek

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podsumował pierwsze półrocze. Spółka może zaliczyć ten okres do bardzo udanych, bo znacząco wzrosły wyniki ze sprzedaży.

W pierwszym półroczu tego roku przychody ze sprzedaży Grupy Sanok Rubber wyniosły 604,17 mln zł w porównaniu do 440,88 w roku poprzednim. To wzrost aż o 37 proc. Jeśli chodzi o wynik netto ze sprzedaży, to w pierwszym półroczu wyniósł on 30,5 mln zł w porównaniu do 10,91 mln zł w roku 2020. Spółka poinformowała także, że całkowite dochody w pierwszym półroczu wyniosły 32,05 mln zł w stosunku do 7,56 w roku poprzednim.

Grupa Sanok Rubber dostarcza swoje wyroby do wielu segmentów gospodarki. Dlatego spółka podzieliła wyniki w zależności od kategorii wyrobów. Jeśli chodzi o uszczelki do stolarki, to w tym roku łączna wartość przychodów w tej grupie wyniosła 38,91 mln zł. W tej kwocie zawarta jest wartość sprzedaży na rynku krajowym, to 28,05 mln zł, na rynku Unii Europejskiej – 7,31 mln zł, na rynku Europy Wschodniej – 2,13 mln zł i na pozostałych rynkach – 1,4 mln zł. W roku ubiegłym wartość sprzedaży uszczelek do stolarki w pierwszym półroczu wyniosła 29,8 mln zł, w tym na rynku krajowym 22,64 mln zł, na rynku Unii Europejskiej 4,41 mln zł, na rynku Europy Wschodniej 2,12 mln zł i na pozostałych rynkach 629 tys. zł. Firma podała, że jeśli chodzi o segment uszczelek do stolarki, to wzrost wartości sprzedaży był o ponad 34 proc.

Zarząd spółki przyznał, że na dobre wyniki w pierwszym półroczu tego roku wpłynęła duża aktywność produkcyjno-handlowa, było to odbicie po 2020 r. Obecne wyniki handlowe są wysokie także z powodu niskiej bazy porównawczej z poprzedniego, pandemicznego roku. W przypadku Sanok Rubber, z powodu pandemii wstrzymana została produkcja w zakładzie produkcyjnym w Meksyku. Spółka także odczuła efekty problemów na rynku motoryzacyjnym w 2020 r. W tym roku nastąpiło znaczące odbicie w sprzedaży, szczególnie na rynku motoryzacyjnym, bo aż o ponad 46 proc.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.