Sanok Rubber z dużym wzrostem sprzedaży uszczelek

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podsumował pierwsze półrocze. Spółka może zaliczyć ten okres do bardzo udanych, bo znacząco wzrosły wyniki ze sprzedaży.

W pierwszym półroczu tego roku przychody ze sprzedaży Grupy Sanok Rubber wyniosły 604,17 mln zł w porównaniu do 440,88 w roku poprzednim. To wzrost aż o 37 proc. Jeśli chodzi o wynik netto ze sprzedaży, to w pierwszym półroczu wyniósł on 30,5 mln zł w porównaniu do 10,91 mln zł w roku 2020. Spółka poinformowała także, że całkowite dochody w pierwszym półroczu wyniosły 32,05 mln zł w stosunku do 7,56 w roku poprzednim.

Grupa Sanok Rubber dostarcza swoje wyroby do wielu segmentów gospodarki. Dlatego spółka podzieliła wyniki w zależności od kategorii wyrobów. Jeśli chodzi o uszczelki do stolarki, to w tym roku łączna wartość przychodów w tej grupie wyniosła 38,91 mln zł. W tej kwocie zawarta jest wartość sprzedaży na rynku krajowym, to 28,05 mln zł, na rynku Unii Europejskiej – 7,31 mln zł, na rynku Europy Wschodniej – 2,13 mln zł i na pozostałych rynkach – 1,4 mln zł. W roku ubiegłym wartość sprzedaży uszczelek do stolarki w pierwszym półroczu wyniosła 29,8 mln zł, w tym na rynku krajowym 22,64 mln zł, na rynku Unii Europejskiej 4,41 mln zł, na rynku Europy Wschodniej 2,12 mln zł i na pozostałych rynkach 629 tys. zł. Firma podała, że jeśli chodzi o segment uszczelek do stolarki, to wzrost wartości sprzedaży był o ponad 34 proc.

Zarząd spółki przyznał, że na dobre wyniki w pierwszym półroczu tego roku wpłynęła duża aktywność produkcyjno-handlowa, było to odbicie po 2020 r. Obecne wyniki handlowe są wysokie także z powodu niskiej bazy porównawczej z poprzedniego, pandemicznego roku. W przypadku Sanok Rubber, z powodu pandemii wstrzymana została produkcja w zakładzie produkcyjnym w Meksyku. Spółka także odczuła efekty problemów na rynku motoryzacyjnym w 2020 r. W tym roku nastąpiło znaczące odbicie w sprzedaży, szczególnie na rynku motoryzacyjnym, bo aż o ponad 46 proc.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.