Rynek smart home ma stale rosnąć

Autor: |Data publikacji:

Branża smart home jest jedną z tych, która nie powinna odczuć negatywnych skutków pandemii. Według prognoz przygotowanych przez Markets and Markets (M&M) rynek rozwiązań dla domów inteligentnych ma stale rosnąć do co najmniej 2025 r.

Rynek będzie rósł

Według analityków z M&M wielkość globalnego rynku smart home wzrośnie z 78,3 mld dol. w 2020 r. Do 135,3 mld dol. do 2025 r., przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu na poziomie 11,6 proc. Na rozwój rynku wpływ mają liczne czynniki, takie jak rosnąca liczba użytkowników internetu, rosnące dochody konsumentów w gospodarkach rozwijających się, rosnące znaczenie zdalnego monitoringu domów, rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania energooszczędne i niskoemisyjne, szybkie rozpowszechnianie się smartfonów i inteligentnych gadżetów, zwiększenie się liczby firm oferujących rozwiązania smart, rosnące obawy o bezpieczeństwo, ochronę i wygodę w społeczeństwie.

Wpływ COVID-19 na rynek inteligentnych domów

Pandemia koronawirusa poważnie wpłynęła na rozwój globalnej branży smart home. Oczekuje się, że globalna sprzedaż spadnie o 5-10 proc. w tym roku podatkowym, w zależności od sytuacji pandemicznej na świecie. Wpływ COVID-19 na główne rynki, takie jak USA i Chiny, był negatywny, ponieważ zakłócenia łańcucha dostaw w Chinach spowodowały spadek popytu na systemy inteligentnych domów. Spadek liczby nowych projektów budowlanych w Kraju Środka i czasowe zamykanie zakładów produkcyjnych to jedne z czynników hamujących wzrost rynku w tym kraju. Z kolei USA są świadkiem wyższego wzrostu w porównaniu z innymi krajami obu Ameryk. Wojna handlowa z Chinami wpłynie na wzrost rynku smart home w tym regionie.

Oczekuje się, że wzrost rynku będzie w znacznym stopniu napędzany przez rosnące zainteresowanie konsumentów wideodzwonkami, technologiami wspomaganymi głosem (takimi jak Alexa i Google Home) oraz systemami nadzoru. Wzrost zainteresowania konsumentów rozwiązaniami inteligentnymi przypisuje się coraz większemu zasięgowi internetu, rosnącemu wykorzystaniu smartfonów oraz ekspansji platform społecznościowych.

Wysokie koszty wymiany urządzeń dla użytkowników smart home

Konsumenci zazwyczaj preferują produkty zapewniające wygodę i energooszczędność. Koncepcja automatyki domowej nie jest niczym nowym w rozwiniętych gospodarczo krajach Ameryki Północnej i Europy. Większość rezydencji w Ameryce Północnej jest już wyposażona w urządzenia smart. Klienci od dawna używają tu m.in. inteligentnych termostatów, sterowania oświetleniem, sterowanie systemami HVAC. Ponieważ koszt wymiany tych produktów jest wysoki, konsumenci nie wymieniają ich przez dłuższy czas po instalacji. Nawet kraje europejskie, takie jak Wielka Brytania i Niemcy mają znaczną liczbę inteligentnych domów. W związku z tym oczekuje się, że rynek produktów automatyki domowej, który miał znaczny wskaźnik penetracji w ciągu ostatnich trzech lat, będzie rósł w wolniejszym tempie w okresie prognozy.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".