Wartość sprzedaży produktów w grupie chemii budowlanej w 2022 r. była wyższa o ok. 5 proc. Dane na temat rocznych wyników przedstawiła właśnie agencja IBP Research.
W minionym roku firmy z branży chemii budowlanej sprzedały produkty o wartości 10,5 mld zł netto. Jest to o 5 proc. więcej w porównaniu do 2021 r. Takie dane z polskiego rynku zebrała agencja IBP Research. Jednak wzrost wartości sprzedaży produktów jest wynikiem głównie podwyżek cen, które w zeszłym roku osiągnęły średnio poziom od 15 do 20 proc.
W przypadku wolumenu sprzedaży, obserwowany jest spadek. Jak podają analitycy, sumaryczna sprzedaż w 2022 r. osiągnęła wielkość 5,3 mln ton. W porównaniu do roku 2021 jest to spadek o 10 proc. Agencja podaje, że dane zebrała, podsumowując sprzedaż dystrybutorów i zakupy wykonawców.
Prognozy dotyczące rynku chemii budowlanej nie są jednak optymistyczne. Analitycy spodziewają się spadków w ilości sprzedaży, będą także rosły ceny – w bieżącym roku wzrost cen osiągnie poziom 5 proc. Jednak ten trudny okres nie potrwa długo, bo już w 2024 analitycy spodziewają się ożywienia.

Raport w podsumowaniu jest jednak optymistyczny:
Polski rynek ma duży potencjał, duże potrzeby mieszkaniowe i duże aspiracje rozwoju powierzchni niemieszkalnych. Jest w długiej perspektywie rynkiem rozwijającym się. Oczekuje się więc, że obecne zawirowania nie wpłyną na niego w skali globalnej i długoterminowej na dłużej niż dwa lata. Oczywiście, najwięcej zależy od przebiegu wojny w Ukrainie, jej czasu trwania i stopnia eskalacji oraz jej wpływu na gospodarkę Polski i jej partnerów przemysłowych czy handlowych. Na chwilę obecną najbardziej prawdopodobne wydaje się, że trudna sytuacja geopolityczno-gospodarcza będzie miała kontynuację w obecnym roku, ale jednocześnie będzie to rok wygaszania negatywnych zjawisk i osiągania względnej stabilizacji.
Agencja IBP Research przebadała 14 grup produktowych, w tym farby i lakiery do drewna i metalu.
Zobacz również
Życzymy Wesołych Świąt!
Drodzy Czytelnicy i Partnerzy, Z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz nadchodzącego Nowego Roku życzymy Wam spokojnych i radosnych chwil spędzonych w gronie najbliższych.
Wystartował konkurs RenOwacja 2026
Wystartował konkurs RenOwacja 2026. Głosowanie, w którym można oddać głos na najlepszą modernizację energetyczną budynku potrwa do 6 stycznia.
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.


