Wartość sprzedaży produktów w grupie chemii budowlanej w 2022 r. była wyższa o ok. 5 proc. Dane na temat rocznych wyników przedstawiła właśnie agencja IBP Research.
W minionym roku firmy z branży chemii budowlanej sprzedały produkty o wartości 10,5 mld zł netto. Jest to o 5 proc. więcej w porównaniu do 2021 r. Takie dane z polskiego rynku zebrała agencja IBP Research. Jednak wzrost wartości sprzedaży produktów jest wynikiem głównie podwyżek cen, które w zeszłym roku osiągnęły średnio poziom od 15 do 20 proc.
W przypadku wolumenu sprzedaży, obserwowany jest spadek. Jak podają analitycy, sumaryczna sprzedaż w 2022 r. osiągnęła wielkość 5,3 mln ton. W porównaniu do roku 2021 jest to spadek o 10 proc. Agencja podaje, że dane zebrała, podsumowując sprzedaż dystrybutorów i zakupy wykonawców.
Prognozy dotyczące rynku chemii budowlanej nie są jednak optymistyczne. Analitycy spodziewają się spadków w ilości sprzedaży, będą także rosły ceny – w bieżącym roku wzrost cen osiągnie poziom 5 proc. Jednak ten trudny okres nie potrwa długo, bo już w 2024 analitycy spodziewają się ożywienia.
Raport w podsumowaniu jest jednak optymistyczny:
Polski rynek ma duży potencjał, duże potrzeby mieszkaniowe i duże aspiracje rozwoju powierzchni niemieszkalnych. Jest w długiej perspektywie rynkiem rozwijającym się. Oczekuje się więc, że obecne zawirowania nie wpłyną na niego w skali globalnej i długoterminowej na dłużej niż dwa lata. Oczywiście, najwięcej zależy od przebiegu wojny w Ukrainie, jej czasu trwania i stopnia eskalacji oraz jej wpływu na gospodarkę Polski i jej partnerów przemysłowych czy handlowych. Na chwilę obecną najbardziej prawdopodobne wydaje się, że trudna sytuacja geopolityczno-gospodarcza będzie miała kontynuację w obecnym roku, ale jednocześnie będzie to rok wygaszania negatywnych zjawisk i osiągania względnej stabilizacji.
Agencja IBP Research przebadała 14 grup produktowych, w tym farby i lakiery do drewna i metalu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".