Rynek chemii budowlanej w 2022 r. i prognozy rozwoju

Autor: |Data publikacji:

Wartość sprzedaży produktów w grupie chemii budowlanej w 2022 r. była wyższa o ok. 5 proc. Dane na temat rocznych wyników przedstawiła właśnie agencja IBP Research.

W minionym roku firmy z branży chemii budowlanej sprzedały produkty o wartości 10,5 mld zł netto. Jest to o 5 proc. więcej w porównaniu do 2021 r. Takie dane z polskiego rynku zebrała agencja IBP Research. Jednak wzrost wartości sprzedaży produktów jest wynikiem głównie podwyżek cen, które w zeszłym roku osiągnęły średnio poziom od 15 do 20 proc.

W przypadku wolumenu sprzedaży, obserwowany jest spadek. Jak podają analitycy, sumaryczna sprzedaż w 2022 r. osiągnęła wielkość 5,3 mln ton. W porównaniu do roku 2021 jest to spadek o 10 proc. Agencja podaje, że dane zebrała, podsumowując sprzedaż dystrybutorów i zakupy wykonawców.

Prognozy dotyczące rynku chemii budowlanej nie są jednak optymistyczne. Analitycy spodziewają się spadków w ilości sprzedaży, będą także rosły ceny – w bieżącym roku wzrost cen osiągnie poziom 5 proc. Jednak ten trudny okres nie potrwa długo, bo już w 2024 analitycy spodziewają się ożywienia.

Raport w podsumowaniu jest jednak optymistyczny:

Polski rynek ma duży potencjał, duże potrzeby mieszkaniowe i duże aspiracje rozwoju powierzchni niemieszkalnych. Jest w długiej perspektywie rynkiem rozwijającym się. Oczekuje się więc, że obecne zawirowania nie wpłyną na niego w skali globalnej i długoterminowej na dłużej niż dwa lata. Oczywiście, najwięcej zależy od przebiegu wojny w Ukrainie, jej czasu trwania i stopnia eskalacji oraz jej wpływu na gospodarkę Polski i jej partnerów przemysłowych czy handlowych. Na chwilę obecną najbardziej prawdopodobne wydaje się, że trudna sytuacja geopolityczno-gospodarcza będzie miała kontynuację w obecnym roku, ale jednocześnie będzie to rok wygaszania negatywnych zjawisk i osiągania względnej stabilizacji.

Agencja IBP Research przebadała 14 grup produktowych, w tym farby i lakiery do drewna i metalu.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.