R+T Asia: dobry kierunek dla polskich firm?

Autor: PG |Data publikacji: 2019-03-15

Za nami piętnasta edycja targów R+T Asia, które odbyły się w Szanghaju. To wiodące wydarzenie dla branży rolet, bram i osłon przeciwsłonecznych pobiło w tym roku kolejne rekordy popularności. Wystawiały się firmy z 21 krajów, jednak zabrakło wśród nich przedsiębiorstw z Polski.

W Szanghaju wystawiło się w tym roku 642 wystawców (w tym 82 spoza Chin), a targi odwiedziło ponad 41 tys. osób (21-proc. wzrost względem poprzedniej imprezy). Przestrzeń wystawiennicza wzrosła o 15 tys. metrów kwadratowych w porównaniu do edycji z 2018 r.

Impreza zdobywa bardzo pozytywne recenzje zarówno wśród zwiedzających, jak i wystawców.  – Wykonaliśmy duży krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest pełnienie roli globalnego dostawcy. Poznaliśmy klientów z całego świata, od Korei, poprzez USA, aż po Meksyk. Odwiedzający targi byli nastawieni na innowacyjne produkty, które możemy im zaoferować. Bardzo skorzystaliśmy na powstających tu relacjach pomiędzy wystawcami a zwiedzającymi. Nasz udział w targach był pod tym względem wręcz idealny – mówi Karl Gerlinger z Gerlinger Industries. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z targów. Nasze stoisko odwiedziła znaczna liczba potencjalnych klientów. Imponująca była również wiedza zwiedzających. Nasi klienci przybyli do Szanghaju z tak odległych miejsc jak USA i Ameryka Południowa. R+T Asia to bardzo profesjonalnie zorganizowana impreza i myślę, że możemy ją wszystkim polecić – wtóruje przedstawicielowi Gerlinger Industries Onur Kirayoglu z tureckiej firmy Kirayteks Tekstil.

Najliczniej Europę reprezentowały niemieckie firmy, które miały swój własny pawilon. Ponadto w Szanghaju wystawiały się przedsiębiorstwa m.in. z Chorwacji, Hiszpanii, Holandii i Ukrainy. Wśród wystawców zabrakło w tym roku przedstawicieli z Polski. Czy rosnące znaczenie targów na azjatyckiej mapie oraz pozytywne oceny imprezy spowodują, że polskie firmy pojawią się na kolejnej edycji R+T Asia?

Zobacz również

Nie można do UE? Hensfort wysyła okna do Kanady

Nie można do UE? Hensfort wysyła okna do Kanady

Kłopoty z obrotem handlowym dotykają również przemyskiego producenta okien, firmę Hensfort. Szczególnie daje się tu we znaki spadek zamówień z rynków krajowych Unii Europejskiej, więc firma kieruje eksport do Kanady.

Mimo wirusa pierwszy kwartał w Assa Abloy na plusie

Mimo wirusa pierwszy kwartał w Assa Abloy na plusie

Assa Abloy podsumowała I kwartał 2020 r. Są to dane wstępne, wynika z nich, że sprzedaż wzrosła o 3 proc. w porównaniu do 2019 r.i miała równowartość 9 mld zł. Wyniki finansowe były jednak słabsze niż ubiegłoroczne.

NSG Group wyraźnie odczuwa skutki pandemii

NSG Group wyraźnie odczuwa skutki pandemii

NSG Group podało, że pandemia koronawirusa będzie miała duży wpływ na wyniki koncernu. Szczególnie widoczny spadek jest z branży motoryzacyjnej od polowy marca.

1