Rośnie sprzedaż stolarki w e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Inwido podsumował trzy kwartały 2019 r. pod względem finansowym. Szwedzka spółka podała, że wartość przychodów ze sprzedaży za dziewięć miesięcy wyniosła 4,818 mld koron szwedzkich (ok. 1,941 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego o niecały jeden procent.

Trzeci kwartał w Inwido, koncernie z siedzibą w Malmö w Szwecji, do którego należy m.in. Sokółka, nie był najlepszy pod kątem sprzedaży. Firma podała, że w okresie od lipca do września wartość przychodów ze sprzedaży netto wyniosła 1,665 mld koron (670 mln zł). W roku ubiegłym w tym samym okresie była to kwota 1,682 mld koron (677 mln zł), co oznacza spadek w przychodach na poziomie 1 proc. Porównując zaś trzy kwartały z tego roku do analogicznego okresu z roku 2018, to okazuje się, że wzrost przychodów był o niecały jeden procent.

Zarząd Inwido podaje, że choć sprzedaż w omawianym okresie jest niższa w porównaniu do roku ubiegłego, to jednak wzrastają zyski. Jest to spowodowane obniżeniem kosztów, a także zwiększeniem sprzedaży bezpośredniej do konsumentów.

Firma ponadto jest bardzo zadowolona z rozwoju sieci sprzedaży e-commerce. Przychody w III kwartale w tym kanale sprzedaży były wyższe o 8 proc., i stanowią obecnie ok. 10 proc. udziału w skonsolidowanej sprzedaży Inwido.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.