Inwido podsumował trzy kwartały 2019 r. pod względem finansowym. Szwedzka spółka podała, że wartość przychodów ze sprzedaży za dziewięć miesięcy wyniosła 4,818 mld koron szwedzkich (ok. 1,941 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego o niecały jeden procent.
Trzeci kwartał w Inwido, koncernie z siedzibą w Malmö w Szwecji, do którego należy m.in. Sokółka, nie był najlepszy pod kątem sprzedaży. Firma podała, że w okresie od lipca do września wartość przychodów ze sprzedaży netto wyniosła 1,665 mld koron (670 mln zł). W roku ubiegłym w tym samym okresie była to kwota 1,682 mld koron (677 mln zł), co oznacza spadek w przychodach na poziomie 1 proc. Porównując zaś trzy kwartały z tego roku do analogicznego okresu z roku 2018, to okazuje się, że wzrost przychodów był o niecały jeden procent.
Zarząd Inwido podaje, że choć sprzedaż w omawianym okresie jest niższa w porównaniu do roku ubiegłego, to jednak wzrastają zyski. Jest to spowodowane obniżeniem kosztów, a także zwiększeniem sprzedaży bezpośredniej do konsumentów.
Firma ponadto jest bardzo zadowolona z rozwoju sieci sprzedaży e-commerce. Przychody w III kwartale w tym kanale sprzedaży były wyższe o 8 proc., i stanowią obecnie ok. 10 proc. udziału w skonsolidowanej sprzedaży Inwido.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".