Rynek e-commerce w branży stolarki rośnie

Red.: |Data publikacji:

Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wzrosła w Polsce o ok. 45 proc. od początku pandemii. Z e-commerce korzysta także branża stolarki.

W minionym roku w grudniu sprzedaż online dla klientów indywidualnych rozpoczęła firma Fakro. Producent okien dachowych zaobserwował rosnącą popularność handlu online w stosunku do tradycyjnej formy. Fakro zdecydowało się na otwarcie platformy sprzedażowej od razu na sześciu rynkach europejskich – polskim, włoskim, hiszpańskim, duńskim, niemieckim i austriackim. Sklep dostosowany jest do obsługi także przez smartfony.

Duże sukcesy w Polsce w sprzedaży online odnosi od kilku lat Debesto. Firma zajmuje się dystrybucją stolarki i sprzedaje klientom indywidualnym za pośrednictwem platformy internetowej. Z kolei producent stolarki Sapor prowadzi sprzedaż na pośrednictwem Internetu dla klientów indywidualnych, ale za granicą. Portal skierowany jest do odbiorców w Niemczech czy krajach skandynawskich. O tym piszemy TUTAJ. W Polsce większość rozwiązań e-commerce w branży stolarki to narzędzia przygotowane dla dystrybutorów. Jednak widać, że do sprzedaży klientom ostatecznym stopniowo przekonują się kolejne firmy.

W ostatnich trzech latach, według portalu www.mycompanypolska.pl dynamika wzrostu sklepów online to 25 proc. rocznie. Okres pandemii wpłynął na zwiększenie liczby sklepów i poziomu sprzedaży. Według danych PARP, sprzedaż online wzrosła od początku pandemii o 45 proc. Z kolei firma Gemius podliczyła, że o 4 proc. wzrosła liczba osób dokonujących zakupy w Internecie w 2021 w stosunku do 2020 r. Firma podaje, że ok. 77 proc. użytkowników Internetu w minionym roku wykonało co najmniej raz zakupy online.

Zobacz również

Inwest-Profil ruszył z kilkoma inwestycjami

Inwest-Profil ruszył z kilkoma inwestycjami

Inwest-Profil na Podkarpaciu rozbudowuje moce produkcyjne. Firma chce zbudować nową halę produkcyjną, obecnie powstaje magazyn.

Forum 100 – XXXII edycja pod znakiem analiz rynkowych i raportowania ESG

Forum 100 – XXXII edycja pod znakiem analiz rynkowych i raportowania ESG

Forum 100, jak zwykle było miejscem spotkań menedżerów największych firm z branży stolarki otworowej. Spotkanie było okazją do analizy obecnej sytuacji branży, a także poznania prognoz na najbliższe miesiące.

Veyna już pracuje w nowej lakierni

Veyna już pracuje w nowej lakierni

Veyna na początku kwietnia otworzyła nową lakiernię proszkową. Dzięki tej inwestycji zwiększy się znacząco wydajność lakierowania.

1