Glaston podsumował miniony rok. Firma jest zadowolona z wyników, także i ten rok zaczęła z pełnym portfelem zamówień.
W okresie od stycznia do końca grudnia 2021 r. Glaston wypracował sprzedaż netto w wysokości 182,7 mln euro w stosunku do 170,1 mln w roku 2020. Firma podaje, że w omawianym okresie wartość złożonych zamówień przez klientów wyniosła 216,2 mln euro w porównaniu do 153,5 mln w roku 2020, to wzrost o 41 proc. Wskaźnik EBITA wyniósł w minionym sezonie 11,1 mln euro w porównaniu do 7,7 mln euro we wcześniejszym.
Glaston podaje, że bardzo dobre wyniki firma zanotowała szczególnie w czwartym kwartale. W tym okresie sprzedaż netto wyniosła 52,6 mln euro w porównaniu do 38,3 mln rok wcześniej – to wzrost o 37 proc. Jeśli chodzi o wartość złożonych zamówień w okresie od października do końca grudnia, to ich wartość opiewa na 59,1 mln w porównaniu do 52,1 mln euro – to wzrost o 13 proc. EBITA w czwartym kwartale wyniosła 3,5 mln euro w porównaniu do 2,1 mln euro rok wcześniej, to więcej o 68 proc.
Glaston obserwował w minionym sezonie duży popyt, zarówno na rynku nowych maszyn, jak i w segmencie serwisu. Ten trend powinien się utrzymać także w obecnym roku. Już w styczniu portfel zamówień firmy był o 48 proc. większy, niż w analogicznym okresie w roku 2021. Producent maszyn podkreśla jednak, że wciąż mamy do czynienia z COVID-19 i związanymi z tym ograniczeniami. Nadal także przemysł, także Glaston, bryka się z zaburzeniem łańcucha dostaw, ta kwestia wpływać będzie na działalność w dłuższej perspektywie.
Zobacz również
Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn
Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.
Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał
Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.
Segment nowego budownictwa wciąż będzie trudny. Raport Saint-Gobain
Saint-Gobain podsumowało pierwszy kwartał tego roku. Firma poinformowała, że w Europie zanotowała spadek wartości sprzedaży o ponad 10 proc.