Rośnie popyt na maszyny do szkła

Red.: |Data publikacji:

Glaston podsumował miniony rok. Firma jest zadowolona z wyników, także i ten rok zaczęła z pełnym portfelem zamówień.

W okresie od stycznia do końca grudnia 2021 r. Glaston wypracował sprzedaż netto w wysokości 182,7 mln euro w stosunku do 170,1 mln w roku 2020. Firma podaje, że w omawianym okresie wartość złożonych zamówień przez klientów wyniosła 216,2 mln euro w porównaniu do 153,5 mln w roku 2020, to wzrost o 41 proc. Wskaźnik EBITA wyniósł w minionym sezonie 11,1 mln euro w porównaniu do 7,7 mln euro we wcześniejszym.

Glaston podaje, że bardzo dobre wyniki firma zanotowała szczególnie w czwartym kwartale. W tym okresie sprzedaż netto wyniosła 52,6 mln euro w porównaniu do 38,3 mln rok wcześniej – to wzrost o 37 proc. Jeśli chodzi o wartość złożonych zamówień w okresie od października do końca grudnia, to ich wartość opiewa na 59,1 mln w porównaniu do 52,1 mln euro – to wzrost o 13 proc. EBITA w czwartym kwartale wyniosła 3,5 mln euro w porównaniu do 2,1 mln euro rok wcześniej, to więcej o 68 proc.

Glaston obserwował w minionym sezonie duży popyt, zarówno na rynku nowych maszyn, jak i w segmencie serwisu. Ten trend powinien się utrzymać także w obecnym roku. Już w styczniu portfel zamówień firmy był o 48 proc. większy, niż w analogicznym okresie w roku 2021. Producent maszyn podkreśla jednak, że wciąż mamy do czynienia z COVID-19 i związanymi z tym ograniczeniami. Nadal także przemysł, także Glaston, bryka się z zaburzeniem łańcucha dostaw, ta kwestia wpływać będzie na działalność w dłuższej perspektywie.

Zobacz również

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.

Segment nowego budownictwa wciąż będzie trudny. Raport Saint-Gobain

Segment nowego budownictwa wciąż będzie trudny. Raport Saint-Gobain

Saint-Gobain podsumowało pierwszy kwartał tego roku. Firma poinformowała, że w Europie zanotowała spadek wartości sprzedaży o ponad 10 proc.

1