Glaston podsumował miniony rok. Firma jest zadowolona z wyników, także i ten rok zaczęła z pełnym portfelem zamówień.
W okresie od stycznia do końca grudnia 2021 r. Glaston wypracował sprzedaż netto w wysokości 182,7 mln euro w stosunku do 170,1 mln w roku 2020. Firma podaje, że w omawianym okresie wartość złożonych zamówień przez klientów wyniosła 216,2 mln euro w porównaniu do 153,5 mln w roku 2020, to wzrost o 41 proc. Wskaźnik EBITA wyniósł w minionym sezonie 11,1 mln euro w porównaniu do 7,7 mln euro we wcześniejszym.
Glaston podaje, że bardzo dobre wyniki firma zanotowała szczególnie w czwartym kwartale. W tym okresie sprzedaż netto wyniosła 52,6 mln euro w porównaniu do 38,3 mln rok wcześniej – to wzrost o 37 proc. Jeśli chodzi o wartość złożonych zamówień w okresie od października do końca grudnia, to ich wartość opiewa na 59,1 mln w porównaniu do 52,1 mln euro – to wzrost o 13 proc. EBITA w czwartym kwartale wyniosła 3,5 mln euro w porównaniu do 2,1 mln euro rok wcześniej, to więcej o 68 proc.
Glaston obserwował w minionym sezonie duży popyt, zarówno na rynku nowych maszyn, jak i w segmencie serwisu. Ten trend powinien się utrzymać także w obecnym roku. Już w styczniu portfel zamówień firmy był o 48 proc. większy, niż w analogicznym okresie w roku 2021. Producent maszyn podkreśla jednak, że wciąż mamy do czynienia z COVID-19 i związanymi z tym ograniczeniami. Nadal także przemysł, także Glaston, bryka się z zaburzeniem łańcucha dostaw, ta kwestia wpływać będzie na działalność w dłuższej perspektywie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".