Poznaliśmy wyniki eksportu polskich drzwi drewnianych po pierwszych 10 miesiącach 2021 roku. Z danych wynika, że nasza branża odnotowała w tym czasie solidne wzrosty zarówno pod względem wartości jak i wolumenu sprzedaży.
Z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych wynika, że od stycznia do października 2021 roku polscy producenci sprzedali za granicą o 1/5 sztuk drzwi więcej niż w analogicznym okresie roku 2020. Prognoza na cały 2021 rok to wzrost na poziomie 17-18 proc. Wartość sprzedaży w pierwszych dziesięciu miesiącach poprzedniego sezonu to wzrost o ponad 35 proc.

Polscy producenci osiągnęli znakomite wyniki przede wszystkim na rynku niemieckim. Wartość sprzedaży drzwi drewnianych za Odrą wzrosła niemal o 90 proc.! Wolumen sprzedaży wzrósł w tym czasie o blisko 57 proc. O 78 proc. wzrosła wartość sprzedaży do Wielkiej Brytanii. Wolumen sprzedaży, w porównaniu do okresu styczeń październik 2020 roku niemal się podwoił. Co ciekawe, na żadnym ze znaczących rynków eksportowych polska stolarka nie odnotowała spadku sprzedaży pod względem wartości.
Szacuje się, że eksport drzwi drewnianych do końca 2021 roku wyniósł 3,82 mln sztuk drzwi. Wkrótce powinniśmy poznać dokładne dane, podsumowujące cały 2021 rok pod względem eksportu. Więcej na temat sprzedaży zagranicznej drzwi drewnianych usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:
Tagi
centrum analiz branżowychdigitalizacja sprzedażydrzwi drewnianeeksporteksport do NiemiecPlusy minusyZobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


