Poznaliśmy wyniki eksportu polskich drzwi drewnianych po pierwszych 10 miesiącach 2021 roku. Z danych wynika, że nasza branża odnotowała w tym czasie solidne wzrosty zarówno pod względem wartości jak i wolumenu sprzedaży.
Z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych wynika, że od stycznia do października 2021 roku polscy producenci sprzedali za granicą o 1/5 sztuk drzwi więcej niż w analogicznym okresie roku 2020. Prognoza na cały 2021 rok to wzrost na poziomie 17-18 proc. Wartość sprzedaży w pierwszych dziesięciu miesiącach poprzedniego sezonu to wzrost o ponad 35 proc.
Polscy producenci osiągnęli znakomite wyniki przede wszystkim na rynku niemieckim. Wartość sprzedaży drzwi drewnianych za Odrą wzrosła niemal o 90 proc.! Wolumen sprzedaży wzrósł w tym czasie o blisko 57 proc. O 78 proc. wzrosła wartość sprzedaży do Wielkiej Brytanii. Wolumen sprzedaży, w porównaniu do okresu styczeń październik 2020 roku niemal się podwoił. Co ciekawe, na żadnym ze znaczących rynków eksportowych polska stolarka nie odnotowała spadku sprzedaży pod względem wartości.
Szacuje się, że eksport drzwi drewnianych do końca 2021 roku wyniósł 3,82 mln sztuk drzwi. Wkrótce powinniśmy poznać dokładne dane, podsumowujące cały 2021 rok pod względem eksportu. Więcej na temat sprzedaży zagranicznej drzwi drewnianych usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:
Tagi
centrum analiz branżowychdigitalizacja sprzedażydrzwi drewnianeeksporteksport do NiemiecPlusy minusyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".