Rosnący popyt na szkło w Guardianie

Autor: |Data publikacji:

Guardian Glass planuje kolejne inwestycje w Europie. Będą to prace modernizacyjne linii produkcyjnych w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech.

Producent szkła i szyb zespolonych Guardian Glass zdecydował się na kolejne inwestycje w moce produkcyjne. Okazuje się bowiem, że firma wciąż ma do czynienia w Europie z rosnącym popytem na szkło płaskie, powlekane i laminowane. Firma zatem zmodernizuje i usprawni działanie dwóch linii, na których powstaje szkło typu float.

Pierwszy zakład znajduje się w miejscowości Goole w Wielkiej Brytanii. Jest tam piec hutniczy, który wkrótce zakończy swoją działalność. Zbudowany zostanie nowy, a prace rozpoczną się w 2021 r. Wydajność nowego pieca będzie o ok. 20 proc. wyższa w stosunku do tego, który jest obecnie. Co więcej, będzie on wydajniejszy energetycznie, a także przyjaźniejszy dla środowiska. Huta z nowym piecem będzie produkowała szkło dla klientów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Z kolei bardziej na wschód od Wielkiej Brytanii, Guardian ma swoje huty na Węgrzech w Oroshaza i w Polsce, w Częstochowie. W węgierskiej fabryce piec będzie poddany pracom modernizacyjnym w drugiej połowie 2020 r. W Polsce jedna z linii produkcyjnych została właśnie zmodernizowana, a druga jest w trakcie budowy. To również oznacza, że firma ma rosnące zamówienia od klientów z Europy Środkowej i Wschodniej. Dla tych właśnie odbiorców kierowane są produkty z fabryk w Częstochowie i Oroshazy.

Guardian potwierdza, że popyt na szkło w Europie rośnie. Firma chce być przygotowana na wzrost zamówień, dlatego inwestuje w moce produkcyjne. Dzięki temu producent szkła zapewni swoim klientom odpowiedni serwis, a także będzie miał możliwość rozwijania produktów pod względem technologicznym. W Polsce Guardian odnotował przychody w wysokości 563,2 mln zł za rok 2018.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.