MFO podsumowało 2020 r. Firma podliczyła, że przychody ze sprzedaży wyniosły 428,48 mln zł w stosunku do 438,86 mln w roku poprzednim.
Producent wzmocnień stalowych do okien podliczył, że w zeszłym roku przychody z działalności operacyjnej wyniosły 428,48 mln zł. Były one niższe w stosunku do poprzedniego roku o ponad 10 mln, wówczas wyniosły 438,86 mln zł. Zysk netto w 2020 r. wyniósł 26,95 mln zł w porównaniu do 25,41 mln rok wcześniej.
Firma przyznała, że na wyniki finansowe negatywnie wpłynęła pandemia, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż na rynkach eksportowych. MFO sprzedaje m.in. do Włoch, Hiszpanii, Belgii, a także Francji i Niemiec. W większości z tych krajów gospodarki zostały całkowicie zamrożone w I połowie roku. Firmy musiały zamknąć zakłady produkcyjne, wprowadzone zostały także ograniczenia administracyjne w przemieszczaniu się ludzi i transporcie towarów. Ta sytuacja odbiła się negatywnie na wynikach z działalności MFO przede wszystkim w II kwartale minionego roku.
Innym wyzwaniem, z którym w zeszłym roku musiała się zmierzyć firma, była sytuacja na rynku stali – pojawiły się problemy z dostępnością surowca.
Tomasz Mirski, prezes MFO tłumaczy:
Od kilku lat huty europejskie redukowały swoje moce, wygaszając piece i ograniczały produkcję ze względu na jej niską opłacalność i sytuację sektora automotive, będącego głównym konsumentem europejskiej stali. Obecnie sytuacja tego sektora znacząco się poprawia, ale huty nie są w stanie w krótkim czasie zwiększyć swoich zdolności produkcyjnych. Dodatkowo dotychczasowi główni eksporterzy stali, tj. Chiny, Rosja, Ukraina, dostarczali stal głównie na własne rynki wewnętrzne.
Dla MFO druga połowa roku była znacznie korzystniejsza pod względem wyników handlowych. Utrzymany został wysoki poziom sprzedaży, udało się poprawić rentowność. Te dobre wyniki firma spodziewa się osiągnąć także w kolejnych kwartałach w 2021 r. MFO zamierza także wprowadzić wiele usprawnień w bieżącym sezonie, by lepiej wykorzystać moce produkcyjne i potencjał logistyczny.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".