Somfy poinformowało o szacunkowych wynikach za 2021 r. Firma przyznaje, że w minionym roku zanotowała wyjątkowo duży wzrost sprzedaży.
Miniony rok był bardzo dobry dla producenta automatyki. Somfy przyznaje, że bardzo dobry wynik finansowy jest efektem wysokiej dynamiki sprzedaży szczególnie w pierwszych sześciu miesiącach. Cały rok 2021 firma zamknie sprzedażą na poziomie 1,47 mld euro w porównaniu do 1,25 w roku 2020. Somfy szacuje, że jest to wzrost na poziomie ponad 17- procentowym. Jeśli chodzi o wynik za pierwsze półrocze, to wówczas mowa jest o wyższej sprzedaży o ponad 40-proc. Druga połowa roku była trudniejsza dla spółki, w tej części roku zanotowała ona spadek wartości sprzedaży o ponad 2 proc.
Somfy porównało obecne prognozy roczne z danymi za 2019 r. – na wyniki z tego okresu nie wpływała pandemia. Z analizy widać, że w 2021 roku wzrost sprzedaży wyniósł ponad 23 proc. w stosunku do 2019 r.
Spółka informuje, że we wszystkich regionach geograficznych wzrost był dwucyfrowy, oprócz Europy Centralnej. W tym obszarze wysoki wzrost notowany był w 2020 r., natomiast w minionym sezonie kraje w tej części Europy szczególnie dotknięte były niedoborem surowców do produkcji. W minionym roku sprzedaż w Europie Centralnej wyniosła 262,5 mln euro (w tym w Niemczech 211,6 mln) w stosunku do 261 mln euro (w tym Niemcy 212,2 mln). Wzrost sprzedaży w tym wypadku jest poniżej jednego procenta.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.