Rok dużych wzrostów w Somfy

Autor: |Data publikacji:

Somfy poinformowało o szacunkowych wynikach za 2021 r. Firma przyznaje, że w minionym roku zanotowała wyjątkowo duży wzrost sprzedaży.

Miniony rok był bardzo dobry dla producenta automatyki. Somfy przyznaje, że bardzo dobry wynik finansowy jest efektem wysokiej dynamiki sprzedaży szczególnie w pierwszych sześciu miesiącach. Cały rok 2021 firma zamknie sprzedażą na poziomie 1,47 mld euro w porównaniu do 1,25 w roku 2020. Somfy szacuje, że jest to wzrost na poziomie ponad 17- procentowym. Jeśli chodzi o wynik za pierwsze półrocze, to wówczas mowa jest o wyższej sprzedaży o ponad 40-proc. Druga połowa roku była trudniejsza dla spółki, w tej części roku zanotowała ona spadek wartości sprzedaży o ponad 2 proc.

Somfy porównało obecne prognozy roczne z danymi za 2019 r. – na wyniki z tego okresu nie wpływała pandemia. Z analizy widać, że w 2021 roku wzrost sprzedaży wyniósł ponad 23 proc. w stosunku do 2019 r.

Spółka informuje, że we wszystkich regionach geograficznych wzrost był dwucyfrowy, oprócz Europy Centralnej. W tym obszarze wysoki wzrost notowany był w 2020 r., natomiast w minionym sezonie kraje w tej części Europy szczególnie dotknięte były niedoborem surowców do produkcji. W minionym roku sprzedaż w Europie Centralnej wyniosła 262,5 mln euro (w tym w Niemczech 211,6 mln) w stosunku do 261 mln euro (w tym Niemcy 212,2 mln). Wzrost sprzedaży w tym wypadku jest poniżej jednego procenta.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".