Somfy poinformowało o szacunkowych wynikach za 2021 r. Firma przyznaje, że w minionym roku zanotowała wyjątkowo duży wzrost sprzedaży.
Miniony rok był bardzo dobry dla producenta automatyki. Somfy przyznaje, że bardzo dobry wynik finansowy jest efektem wysokiej dynamiki sprzedaży szczególnie w pierwszych sześciu miesiącach. Cały rok 2021 firma zamknie sprzedażą na poziomie 1,47 mld euro w porównaniu do 1,25 w roku 2020. Somfy szacuje, że jest to wzrost na poziomie ponad 17- procentowym. Jeśli chodzi o wynik za pierwsze półrocze, to wówczas mowa jest o wyższej sprzedaży o ponad 40-proc. Druga połowa roku była trudniejsza dla spółki, w tej części roku zanotowała ona spadek wartości sprzedaży o ponad 2 proc.

Somfy porównało obecne prognozy roczne z danymi za 2019 r. – na wyniki z tego okresu nie wpływała pandemia. Z analizy widać, że w 2021 roku wzrost sprzedaży wyniósł ponad 23 proc. w stosunku do 2019 r.
Spółka informuje, że we wszystkich regionach geograficznych wzrost był dwucyfrowy, oprócz Europy Centralnej. W tym obszarze wysoki wzrost notowany był w 2020 r., natomiast w minionym sezonie kraje w tej części Europy szczególnie dotknięte były niedoborem surowców do produkcji. W minionym roku sprzedaż w Europie Centralnej wyniosła 262,5 mln euro (w tym w Niemczech 211,6 mln) w stosunku do 261 mln euro (w tym Niemcy 212,2 mln). Wzrost sprzedaży w tym wypadku jest poniżej jednego procenta.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


