Remonty napędzają rynek nawiewników

Autor: |Data publikacji:

Działania na rzecz środowiska i ochrony klimatu są jednym z istotnych czynników napędzających rozwój niektórych segmentów rynku. Dotyczy to również takich produktów, jak nawiewniki okienne.

Nawiewniki okienne są montowane w nowej stolarce, jednak zdaniem ekspertów większe zapotrzebowanie jest na rynku wymian. Dotychczas stosowana grawitacyjna wentylacja pomieszczeń jest dalece niewystarczająca po zamontowaniu szczelnych okien.

Dostępne są raporty obejmujące prognozy na najbliższe lata oraz informacje zawierające dotyczące poszczególnych grup nawiewników. I tak Research Reports World podaje, że na globalnym rynku dużym zainteresowaniem cieszą się nawiewniki akustyczne – okienne i ścienne. Twórcy raportu prognozują, że do końca 2027 r. rynek tych produktów przekroczy wartość 93 mln dol. z rocznym wzrostem 6,3 proc. W roku 2022 był on wart 59 mln dol. Wśród największych producentów nawiewników autorzy raportu wymieniają m.in. firmę Renson.

Największym rynkiem nawiewników akustycznych jest Europa, z ok. 59-procentowym udziałem w rynku globalnym. Na drugim miejscu znajduje się region Azji i Pacyfiku, mający ok. 18 proc. udziału. Z kolei europejska produkcja skupia się głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie jednak rynek wytwórców jest rozdrobniony. Według Research Reports World pierwsze miejsce zajmuje również brytyjska firma, odpowiadając za 9 proc. światowej produkcji. Jest to Greenwood, będący oddziałem Grupy Zehnder. Wśród znaczących wytwórców, oprócz wspomnianego Rensona z Belgii jest też  wymieniony Brookvent z Wielkiej Brytanii. Obie firmy mają swoje oddziały w Polsce.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.