Działania na rzecz środowiska i ochrony klimatu są jednym z istotnych czynników napędzających rozwój niektórych segmentów rynku. Dotyczy to również takich produktów, jak nawiewniki okienne.
Nawiewniki okienne są montowane w nowej stolarce, jednak zdaniem ekspertów większe zapotrzebowanie jest na rynku wymian. Dotychczas stosowana grawitacyjna wentylacja pomieszczeń jest dalece niewystarczająca po zamontowaniu szczelnych okien.
Dostępne są raporty obejmujące prognozy na najbliższe lata oraz informacje zawierające dotyczące poszczególnych grup nawiewników. I tak Research Reports World podaje, że na globalnym rynku dużym zainteresowaniem cieszą się nawiewniki akustyczne – okienne i ścienne. Twórcy raportu prognozują, że do końca 2027 r. rynek tych produktów przekroczy wartość 93 mln dol. z rocznym wzrostem 6,3 proc. W roku 2022 był on wart 59 mln dol. Wśród największych producentów nawiewników autorzy raportu wymieniają m.in. firmę Renson.
Największym rynkiem nawiewników akustycznych jest Europa, z ok. 59-procentowym udziałem w rynku globalnym. Na drugim miejscu znajduje się region Azji i Pacyfiku, mający ok. 18 proc. udziału. Z kolei europejska produkcja skupia się głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie jednak rynek wytwórców jest rozdrobniony. Według Research Reports World pierwsze miejsce zajmuje również brytyjska firma, odpowiadając za 9 proc. światowej produkcji. Jest to Greenwood, będący oddziałem Grupy Zehnder. Wśród znaczących wytwórców, oprócz wspomnianego Rensona z Belgii jest też wymieniony Brookvent z Wielkiej Brytanii. Obie firmy mają swoje oddziały w Polsce.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".