Rekordowe wyniki ze sprzedaży w Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain ocenia 2022 r. jako rekordowy pod kątem wyników handlowych. To kolejna już spółka, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w minionym roku.

Saint-Gobain, francuski koncern produkujący materiały budowlane a przede wszystkim szkło podliczył, że w 2022 r. sprzedaż wyniosła 51,19 mld euro. To o 15,9 proc. więcej w stosunku do roku 2021 – wówczas wartość sprzedaży wyniosła 44,16 mld euro. Spółka odnotowała także wzrost jeśli chodzi o zysk operacyjny. W 2022 roku wyniósł on 5,33 mld zł w stosunku do 4,5 mld zł – to więcej o 18,4 proc. Jednakże Saint-Gobain informuje, że nastąpił spadek w wolumenie sprzedaży w całym roku o 1,3 proc., a w drugiej połowie roku o 2,3 proc.

Spółka podsumowała też działalność pod kątem geograficznym. W przypadku Europy Wschodniej, mimo spowolnienia w sprzedaży odnotowanego w drugiej połowie roku, ten region osiągnął świetne wyniki. Liderami w regionie są Polska i Rumunia. Z ważniejszych wydarzeń w minionym roku Saint-Gobain podaje, że udało się podpisać umowę na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w Polsce. Dzięki tej umowie spółka pokryje aż 45 proc. zapotrzebowania na energię oddziału Saint-Gobain w naszym kraju.

Saint-Gobain prognozuje, że w 2023 r. należy spodziewać się umiarkowanego spowolnienia. Przede wszystkim można oczekiwać spadku liczby nowych budów w niektórych regionach, a jednocześnie dobrej koniunktury na rynku renowacji. Taka sytuacja będzie obserwowana przede wszystkim w Europie. Także w Ameryce Północnej i Południowej nastąpi lekki spadek popytu na materiały budowlane z rynku nowego budownictwa, ale popyt utrzyma się w segmencie remontowym.

Benoit Bazin, dyrektor naczelny Saint-Gobain komentuje:

Jestem przekonany, że rok 2023 będzie dobrym rokiem dla Saint-Gobain. Nasz plan działania jest jasny: zdyscyplinowana realizacja priorytetów strategicznych „Grow & Impact”, wykorzystanie siły naszego modelu operacyjnego w kontekście spowolnienia w segmencie nowego budownictwa, ale dobrej sytuacji w segmencie renowacji budynków.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.