Saint-Gobain ocenia 2022 r. jako rekordowy pod kątem wyników handlowych. To kolejna już spółka, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w minionym roku.
Saint-Gobain, francuski koncern produkujący materiały budowlane a przede wszystkim szkło podliczył, że w 2022 r. sprzedaż wyniosła 51,19 mld euro. To o 15,9 proc. więcej w stosunku do roku 2021 – wówczas wartość sprzedaży wyniosła 44,16 mld euro. Spółka odnotowała także wzrost jeśli chodzi o zysk operacyjny. W 2022 roku wyniósł on 5,33 mld zł w stosunku do 4,5 mld zł – to więcej o 18,4 proc. Jednakże Saint-Gobain informuje, że nastąpił spadek w wolumenie sprzedaży w całym roku o 1,3 proc., a w drugiej połowie roku o 2,3 proc.

Spółka podsumowała też działalność pod kątem geograficznym. W przypadku Europy Wschodniej, mimo spowolnienia w sprzedaży odnotowanego w drugiej połowie roku, ten region osiągnął świetne wyniki. Liderami w regionie są Polska i Rumunia. Z ważniejszych wydarzeń w minionym roku Saint-Gobain podaje, że udało się podpisać umowę na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w Polsce. Dzięki tej umowie spółka pokryje aż 45 proc. zapotrzebowania na energię oddziału Saint-Gobain w naszym kraju.
Saint-Gobain prognozuje, że w 2023 r. należy spodziewać się umiarkowanego spowolnienia. Przede wszystkim można oczekiwać spadku liczby nowych budów w niektórych regionach, a jednocześnie dobrej koniunktury na rynku renowacji. Taka sytuacja będzie obserwowana przede wszystkim w Europie. Także w Ameryce Północnej i Południowej nastąpi lekki spadek popytu na materiały budowlane z rynku nowego budownictwa, ale popyt utrzyma się w segmencie remontowym.
Benoit Bazin, dyrektor naczelny Saint-Gobain komentuje:
Jestem przekonany, że rok 2023 będzie dobrym rokiem dla Saint-Gobain. Nasz plan działania jest jasny: zdyscyplinowana realizacja priorytetów strategicznych „Grow & Impact”, wykorzystanie siły naszego modelu operacyjnego w kontekście spowolnienia w segmencie nowego budownictwa, ale dobrej sytuacji w segmencie renowacji budynków.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Jestem przekonany, że rok 2023 będzie dobrym rokiem dla Saint-Gobain. Nasz plan działania jest jasny: zdyscyplinowana realizacja priorytetów strategicznych „Grow & Impact”, wykorzystanie siły naszego modelu operacyjnego w kontekście spowolnienia w segmencie nowego budownictwa, ale dobrej sytuacji w segmencie renowacji budynków.

