Saint-Gobain ocenia 2022 r. jako rekordowy pod kątem wyników handlowych. To kolejna już spółka, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w minionym roku.
Saint-Gobain, francuski koncern produkujący materiały budowlane a przede wszystkim szkło podliczył, że w 2022 r. sprzedaż wyniosła 51,19 mld euro. To o 15,9 proc. więcej w stosunku do roku 2021 – wówczas wartość sprzedaży wyniosła 44,16 mld euro. Spółka odnotowała także wzrost jeśli chodzi o zysk operacyjny. W 2022 roku wyniósł on 5,33 mld zł w stosunku do 4,5 mld zł – to więcej o 18,4 proc. Jednakże Saint-Gobain informuje, że nastąpił spadek w wolumenie sprzedaży w całym roku o 1,3 proc., a w drugiej połowie roku o 2,3 proc.
Spółka podsumowała też działalność pod kątem geograficznym. W przypadku Europy Wschodniej, mimo spowolnienia w sprzedaży odnotowanego w drugiej połowie roku, ten region osiągnął świetne wyniki. Liderami w regionie są Polska i Rumunia. Z ważniejszych wydarzeń w minionym roku Saint-Gobain podaje, że udało się podpisać umowę na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w Polsce. Dzięki tej umowie spółka pokryje aż 45 proc. zapotrzebowania na energię oddziału Saint-Gobain w naszym kraju.
Saint-Gobain prognozuje, że w 2023 r. należy spodziewać się umiarkowanego spowolnienia. Przede wszystkim można oczekiwać spadku liczby nowych budów w niektórych regionach, a jednocześnie dobrej koniunktury na rynku renowacji. Taka sytuacja będzie obserwowana przede wszystkim w Europie. Także w Ameryce Północnej i Południowej nastąpi lekki spadek popytu na materiały budowlane z rynku nowego budownictwa, ale popyt utrzyma się w segmencie remontowym.
Benoit Bazin, dyrektor naczelny Saint-Gobain komentuje:
Jestem przekonany, że rok 2023 będzie dobrym rokiem dla Saint-Gobain. Nasz plan działania jest jasny: zdyscyplinowana realizacja priorytetów strategicznych „Grow & Impact”, wykorzystanie siły naszego modelu operacyjnego w kontekście spowolnienia w segmencie nowego budownictwa, ale dobrej sytuacji w segmencie renowacji budynków.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.