Rawlplug na plusie dzięki dobrej ofercie

Autor: |Data publikacji:

Kilka dni temu raport finansowy z wynikami za III kwartały opublikował Rawlplug. Spółka podała, że w okresie od stycznia do końca września przychody netto ze sprzedaży wyniosły 281,3 mln zł w porównaniu do 253 mln zł w roku ubiegłym.

Firma jest dostawcą m.in. mocowań do stolarki i chemii do montażu okien i drzwi. Pierwsze trzy kwartały upłynęły pod znakiem wzrostów porównując do roku ubiegłego. Od stycznia do końca września przychody netto ze sprzedaży wyniosły 281,3 mln zł w porównaniu do 253 mln zł w 2018 r. Jeśli chodzi o zysk netto, to w tym roku wyniósł on 26,5 mln zł w porównaniu do 18,7 mln zł w roku 2018. Natomiast patrząc na wyniki tylko w III kwartale, to wartość przychodów netto ze sprzedaży wyniosła 94,9 mln zł, w porównaniu do 91,5 mln w roku 2018.

Spółka podsumowuje też sytuację na rynku krajowym. Co ciekawe, Rawlplug zanotował spadek w popycie w okresie od czerwca do sierpnia, natomiast zaczął on rosnąć już na jesieni. Jak się okazuje, koniunktura na rynku budowlanym spadła w okresie wakacji w całej Europie, więc Polska nie była tu wyjątkiem. Rawlplug tłumaczy, że głównymi odbiorcami produktów firmy są przedstawiciele branży budowlano-montażowej. Nadal występuje tu zjawisko sezonowości.

Pozytywne wyniki ze sprzedaży spółka tłumaczy dobrze przygotowaną ofertą handlową, a także wprowadzaniem sukcesywnie na rynek nowości produktowych. Na rynku polskim firma postanowiła przebudować swoją ofertę handlową. Ze sprzedaży zostały stopniowo wycofane obce marki, firma też zrezygnowała z wyrobów o najniższych marżach.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.