Kilka dni temu raport finansowy z wynikami za III kwartały opublikował Rawlplug. Spółka podała, że w okresie od stycznia do końca września przychody netto ze sprzedaży wyniosły 281,3 mln zł w porównaniu do 253 mln zł w roku ubiegłym.
Firma jest dostawcą m.in. mocowań do stolarki i chemii do montażu okien i drzwi. Pierwsze trzy kwartały upłynęły pod znakiem wzrostów porównując do roku ubiegłego. Od stycznia do końca września przychody netto ze sprzedaży wyniosły 281,3 mln zł w porównaniu do 253 mln zł w 2018 r. Jeśli chodzi o zysk netto, to w tym roku wyniósł on 26,5 mln zł w porównaniu do 18,7 mln zł w roku 2018. Natomiast patrząc na wyniki tylko w III kwartale, to wartość przychodów netto ze sprzedaży wyniosła 94,9 mln zł, w porównaniu do 91,5 mln w roku 2018.
Spółka podsumowuje też sytuację na rynku krajowym. Co ciekawe, Rawlplug zanotował spadek w popycie w okresie od czerwca do sierpnia, natomiast zaczął on rosnąć już na jesieni. Jak się okazuje, koniunktura na rynku budowlanym spadła w okresie wakacji w całej Europie, więc Polska nie była tu wyjątkiem. Rawlplug tłumaczy, że głównymi odbiorcami produktów firmy są przedstawiciele branży budowlano-montażowej. Nadal występuje tu zjawisko sezonowości.
Pozytywne wyniki ze sprzedaży spółka tłumaczy dobrze przygotowaną ofertą handlową, a także wprowadzaniem sukcesywnie na rynek nowości produktowych. Na rynku polskim firma postanowiła przebudować swoją ofertę handlową. Ze sprzedaży zostały stopniowo wycofane obce marki, firma też zrezygnowała z wyrobów o najniższych marżach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".