PSB kończy rok na plusie, w 2020 ma być podobnie

Autor: |Data publikacji:

Polskie Składy Budowlane podsumowały rok pod względem finansowym. Skumulowane przychody ze sprzedaży całej Grupy PSB wyniosły 7,2 mld zł.

PSB podało, że łączne przychody podmiotów w całej Grupie w roku 2019 wyniosły 7,2 mld zł, a średnio placówka handlowa w sieci w minionym roku zwiększyła przychody o 6,2 proc. Jednak dynamika wzrostu nie jest tak imponująca, jeśli weźmiemy pod uwagę że rok wcześniej ta wartość wyniosła 9,8 proc.. Natomiast, jeśli chodzi o przychody Grupy PSB Handel – czyli centrali, to sprzedaż osiągnęła wartość 2,97 mld zł i była wyższa o 10 proc. w porównaniu analogicznego okresu roku poprzedniego. PSB podało także, że dynamika wzrostu cen produktów budowlanych wynosiła średnio 4,7 proc. To mniej w porównaniu do 2018 – wówczas ceny wzrosły o ok. 7 proc.

W minionym roku sieć PSB rozwijała się także pod względem liczby placówek handlowych. Grupie udało się otworzyć 22 markety budowlane, a trzy hurtownie zostały przekształcone w sklepy dla profesjonalistów – PSB Profi. Obecnie PSB tworzy 395 firm handlowych, które prowadzą 296 składów budowlanych, 307 sklepów Mrówka i 64 sklepów PSB Profi. W tym roku PSB planuje otworzyć 30 kolejnych Mrówek i przekształcić kilka obecnych składów budowlanych w nowoczesne sklepy dla profesjonalistów.

W sklepach sieci PSB można kupić m.in. drzwi.

Jak będzie wyglądał obecny rok na rynku budowlanym? Liczba rozpoczętych budów w 2019 – 237 tys., to prawie 7 proc. więcej niż w 2018. Także liczba wydanych pozwoleń na budowę jest rekordowo wysoka, wynosi bowiem 268,5 tys. Mimo to prognozy makroekonomiczne nie są tak pozytywne. Na tej podstawie PSB zakłada, że:

Ceny materiałów budowlanych będą dalej wzrastać, zwłaszcza tych, których produkcja jest energochłonna. Na tle powyższych przesłanek można szacować, iż tegoroczny popyt na materiały w budownictwie mieszkaniowym będzie porównywalny z poprzednim rokiem lub nieznacznie większy. Zaznaczyć należy, że budownictwo mieszkaniowe znajduje się na nienotowanym od lat szczycie koniunktury.

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.