Polskie Składy Budowlane podsumowały rok pod względem finansowym. Skumulowane przychody ze sprzedaży całej Grupy PSB wyniosły 7,2 mld zł.
PSB podało, że łączne przychody podmiotów w całej Grupie w roku 2019 wyniosły 7,2 mld zł, a średnio placówka handlowa w sieci w minionym roku zwiększyła przychody o 6,2 proc. Jednak dynamika wzrostu nie jest tak imponująca, jeśli weźmiemy pod uwagę że rok wcześniej ta wartość wyniosła 9,8 proc.. Natomiast, jeśli chodzi o przychody Grupy PSB Handel – czyli centrali, to sprzedaż osiągnęła wartość 2,97 mld zł i była wyższa o 10 proc. w porównaniu analogicznego okresu roku poprzedniego. PSB podało także, że dynamika wzrostu cen produktów budowlanych wynosiła średnio 4,7 proc. To mniej w porównaniu do 2018 – wówczas ceny wzrosły o ok. 7 proc.
W minionym roku sieć PSB rozwijała się także pod względem liczby placówek handlowych. Grupie udało się otworzyć 22 markety budowlane, a trzy hurtownie zostały przekształcone w sklepy dla profesjonalistów – PSB Profi. Obecnie PSB tworzy 395 firm handlowych, które prowadzą 296 składów budowlanych, 307 sklepów Mrówka i 64 sklepów PSB Profi. W tym roku PSB planuje otworzyć 30 kolejnych Mrówek i przekształcić kilka obecnych składów budowlanych w nowoczesne sklepy dla profesjonalistów.

Jak będzie wyglądał obecny rok na rynku budowlanym? Liczba rozpoczętych budów w 2019 – 237 tys., to prawie 7 proc. więcej niż w 2018. Także liczba wydanych pozwoleń na budowę jest rekordowo wysoka, wynosi bowiem 268,5 tys. Mimo to prognozy makroekonomiczne nie są tak pozytywne. Na tej podstawie PSB zakłada, że:
Ceny materiałów budowlanych będą dalej wzrastać, zwłaszcza tych, których produkcja jest energochłonna. Na tle powyższych przesłanek można szacować, iż tegoroczny popyt na materiały w budownictwie mieszkaniowym będzie porównywalny z poprzednim rokiem lub nieznacznie większy. Zaznaczyć należy, że budownictwo mieszkaniowe znajduje się na nienotowanym od lat szczycie koniunktury.
Zobacz również
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.