Glaston opublikował dane na temat wyników handlowych z 2019 r. Sprzedaż netto wyniosła ponad 181 mln euro w porównaniu do 101 mln w 2018 r.
Glaston Group to fińska firma notowana na helsińskiej giełdzie. Spółka podsumowała rok pod względem finansowym, ale także pod kątem najważniejszych wydarzeń. Z pewnością do takich należało w minionym roku przejęcie niemiecko-szwajcarskiej spółki Bystronic. To producent maszyn przeznaczonych do obróbki szkła.
Firma podliczyła, że sprzedaż netto w 2019 r. wyniosła 88,6 mln euro, podczas gdy sprzedaż firmy Bystronic wyniosła 92,4 mln euro. Zatem wynik Glaston Group wyniósł 181 mln euro. W roku 2018 był to wyniki 101 mln euro, jednak był to okres, gdy do Grupy nie należała jeszcze firma Bystronic.
Prezes Glastonu, Arto Metsänen przyznaje, że przejęcie firmy Bystronic było największą transakcją w historii firmy. Patrząc nawet na liczbę pracowników, to zwiększyła się ona ponad dwukrotnie. Także portfolio produktów znacząco się rozszerzyło. Znalazły się tam m.in. maszyny do obróbki szyb zespolonych.
Glaston ma swoje zakłady produkcyjne w Finlandii, Szwajcarii, Niemczech i w Chinach. Natomiast oddziały zajmujące się serwisem i sprzedażą są ulokowane w jedenastu krajach. Firma ma swoich klientów także w Polsce. Na swojej stronie internetowej podaje przykłady zainstalowanych z sukcesem maszyn w wielu polskich firmach zajmujących się obróbką szkła budowlanego. Do takich zakładów należą m.in. Bojar, Amber Glass, UniGlass czy HSA Krzysztof Lachowicz.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".