Niemiecka firma konsultingowa S&B Strategy przygotowała opracowanie na temat wyzwań stojących przed branżą stolarki w najbliższej dekadzie. Choć pandemia koronawirusa może mieć negatywny wpływ, analitycy dostrzegają tez ogromne szanse w najbliższych latach.
Nadchodzą zmiany
Według niemieckich ekspertów branża znajduje się w fazie konsolidacji napędzanej przez coraz większą złożoność łańcucha wartości i rosnącą presję cenową. Pandemia koronawirusa przyspiesza ten proces zmian i w związku z tym cały łańcuch wartości branży stolarki ma ulec znacznym zmianom w następnej dekadzie. Wśród nich S&B Strategy prognozuje m.in.:
- Stające się standardem cyfrowe procesy i digitalizację budynków
- Przyspieszoną konsolidację
- Zasadniczą zmianę koncepcji sprzedaży i logistyki
- Coraz częstsze oczekiwanie ze strony projektantów i instalatorów koncepcji połączonych usług, które pozwolą im zaoszczędzić czas i pieniądze
– Producenci, którzy podejdą do tych zagadnień kompleksowo zdominują konkurencję w nadchodzących latach. Wszyscy pozostali gracze nieuchronnie będą nadal tracić pozycję – prognozuje Christoph Blepp z S&B Strategy.
Duże szanse
Neutralność klimatyczna do 2050 r. będzie możliwa do osiągnięcia jedynie poprzez ogólnoeuropejską falę renowacji budynków, a nawet wówczas zrealizowanie tego ambitnego celu wydaje się trudne – oceniają eksperci z S&B Strategy. Kluczowymi punktem będzie wymiana stolarki i remont elewacji, które w dużej części zasobów budowlanych nie są jeszcze na wymaganym poziomie pod względem efektywności energetycznej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".