Profilnet z Tarnowskich Gór przechodzi dużą zmianę. Firma wchodzi w świat cyfrowy i zakupiła właśnie oprogramowanie Impuls EVO firmy BPSC.
Producent stolarki otworowej i rolet zdecydował się na inwestycję w rozwiązania cyfrowe. Firma kupiła właśnie oprogramowanie Impuls Evo, które jest systemem wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP. Tej jesieni program jest wdrażany w fabryce. Dostawcą rozwiązania jest katowicka firma Biuro Projektowania Systemów Cyfrowych (w skrócie BPSC), która wśród swoich klientów ma takie firmy jak Press Glass i Wiśniowski.

Profilnet zdecydował się na inwestycję ze względu na to, że firma potrzebowała narzędzia, dzięki któremu uda się połączyć część biznesową z działem produkcji. Szczególnie jednak producentowi zależało na zautomatyzowaniu i skróceniu różnych procesów w firmie. Za tym miała iść poprawa wydajności i redukcja kosztów działania.

Przedstawiciele BPSC przyznają, że po zakończeniu wdrożenia systemu poprawi się przepływ danych, przede wszystkim o każdym zleceniu, które trafia do Profilnetu. Pojawi się także możliwość raportowania i aktualizowania w taki sposób, by elastycznie reagować na zmiany.
Inwestycja w cyfryzację to nie wszystkie zmiany, jakie zachodzą w Profilnecie. Firma planuje także budowę nowej hali produkcyjnej. Ma być gotowa pod koniec przyszłego roku. Dzięki nowej hali mają znacząco zwiększyć się moce produkcyjne fabryki.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


