Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w 105 krajach.
Artykuły o firmie
Elementy zarządzania budynkami
Mariusz Kołodziej, menedżer Pilkington IGP, udzielił wywiadu w listopadowym wydaniu Forum Branżowe, gdzie mówi dużo o historii szkła, ale też o jego wciąż rosnącej roli w architekturze. Zdaniem rozmówcy szkło ma ogromną przyszłość.
Szkła nie zabraknie
Braki w surowcach, a co za tym idzie wzrost ich cen, komplikują sytuację całej branży budowlanej. Nie inaczej jest w branży szklarskiej, gdzie sytuacja stała się na tyle poważna, że od dłuższego padają pytania czy na rynku nie zabraknie szkła.
NSG zadowolone z „poprawy cen sprzedaży” szkła
NSG podsumowało pierwszy kwartał swojego roku finansowego – od kwietnia do czerwca. Koncern zanotował wzrost przychodów o 55,8 proc.