
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w 105 krajach.
Artykuły o firmie
NSG GROUP: „Spacer architektoniczny” na Politechnice Śląskiej
Międzynarodowy Rok Szkła wciąż trwa. Z tej okazji na wydziale architektury Politechniki Śląskiej zorganizowano wystawę pt. „Spacer architektoniczny”. Na 23 tablicach zaprezentowano historię szkła oraz przykłady jego zastosowania w najciekawszych projektach architektonicznych w Europie. Organizatorem jest NSG Group w Polsce.
PILKINGTON: Szklane mosty, kabiny i punkty widokowe
Szkło, powszechnie stosowane w architekturze, oferuje niezakłócony widok, a przy odpowiedniej obróbce staje się bardzo wytrzymałe mechanicznie. Projektanci wykorzystują je do tworzenia mostów z przezroczystymi podłogami czy zawieszonych nad przepaścią tarasów.
10 jubileusz Group Business Services NSG GROUP
Już od dziesięciu lat sandomierski oddział Group Business Services (GBS) wspiera działania NSG Group. Japoński koncern NSG Group, do którego należą spółki Pilkington w Polsce, jest jednym z największych światowych producentów szkła dla branży budowlanej i motoryzacyjnej. Ten czas wykorzystano na budowę silnego zespołu i opracowanie modelu pracy, który przekłada się na sukces całej grupy, a przede wszystkim jej Klientów. Tajemnica tkwi w różnorodności.