Produkty Fakro bardziej “smart”

Red.: MR |Data publikacji: 2019-08-01

Fakro podpisało umowę o współpracy z firmą Blebox. To wrocławski start-up, który zajmuje się automatyką oraz rozwiązaniami z zakresu internetu rzeczy.

Blebox przygotował rozwiązania pod kątem okien dachowych, czyli głównego produktu oferowanego przez Fakro. Wrocławska firma opracowała specjalne moduły sterujące, które są montowane w oknach podczas procesu produkcji. System pracuje w sieci wi-fi. Dzięki temu rozwiązaniu można otworzyć i zamknąć okna używając do tego smartfona z odpowiednią aplikacją. Nowe rozwiązanie jest również skonfigurowane z Google Home i Alexą, co umożliwia sterowanie stolarką głosem. Pierwsze okna z modułami od firmy Blebox trafiły już do klientów.

Jednak Blebox to niejedyna firma, z którą ściśle współpracuje Fakro w zakresie inteligentnych rozwiązań do domów. Producent okien dachowych z Nowego Sącza jest jednym z udziałowców w firmie Mobilus Motor. To producent m.in. siłowników rurowych, dzięki którym możliwe jest zautomatyzowanie przesłon, przede wszystkim markiz dostępnych w ofercie tego producenta stolarki.

Fakro współpracuje także z marką Fibaro. Dzięki tej kooperacji produkty wytwarzane przez nowosądecką firmę wyposażone są w rozwiązania, które umożliwiają wykorzystanie ich w systemie inteligentnego budynku. Fibaro dostarcza więc do Fakro centrale, czujniki i oczywiście odpowiednie aplikacje służące do sterowania produktami.

Zobacz również

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group poinformował, że globalnie w okresie od kwietnia do czerwca zanotował spadek w przychodach na poziomie ok. 40 proc.

Smart home domeną ludzi młodych

Smart home domeną ludzi młodych

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

1