Produkcja okien w Polsce nabrała tempa!

Autor: PG |Data publikacji: 2019-09-06

Początek 2019 r. nie zapowiadał tak dobrego wyniku. Po niemrawym pierwszy kwartale, w którym wzrost produkcji okien w Polsce był znikomy, w drugim producenci znacznie przyspieszyli. Dzięki temu w pierwszym półroczu odnotowano kilkuprocentowy wzrost produkcji w porównaniu do 2018 r.

Pierwszy kwartał 2019 r. zakończył się wzrostem produkcji względem trzech pierwszych miesięcy 2018 r., ale był on wręcz symboliczny. Wyniósł on poniżej 1 proc. Okres od kwietnia do czerwca był już dla firm z branży stolarki otworowej znacznie lepszy. W tym czasie polskie firmy wyprodukowały 3,97 mln okien, co stanowiło wzrost o 5,8 proc. względem drugiego kwartału 2018 r. Podsumowując całe półrocze, wzrost wyniósł 3 proc.

Warto przyjrzeć się w tym miejscu poszczególnym kategoriom okien. Okazuje się bowiem, że wzrosty odnotowano w segmencie okien PCW oraz przede wszystkim aluminiowych. Jak wynika z biuletynu kwartalnego okien i drzwi, przygotowywanego przez Centrum Analiz Branżowych (więcej na jego tematu TUTAJ), wynik globalny zaniżają spadki producentów okien drewnianych, których eksport maleje od połowy 2017 r. W 2018 roku liczba wyeksportowanych z Polski okien drewnianych zmalała o 1,1 proc., a z danych za I półrocze 2019 roku wynika, że sprzedaż zagraniczna zmalała o 2,5 procent. Więcej na ten temat w artykule “Zmierzch okien drewnianych?”

Zobacz również

Press Glass i Rawlplug inwestują miliony za granicą

Press Glass i Rawlplug inwestują miliony za granicą

Forbes opublikował właśnie listę 25 największych polskich prywatnych inwestorów za granicą. Znalazły się na niej m.in. Press Glass i Rawlplug.

Dobroplast uruchamia kolejną linię do okien!

Dobroplast uruchamia kolejną linię do okien!

W Dobroplaście ruszyła produkcja na nowej linii okiennej, w pełni zautomatyzowanej. Jej uroczyste otwarcie i inauguracja miały miejsce 10 grudnia br. Przy tej okazji portal zambrowiacy.pl wspomniał pierwszych właścicieli, państwa Kaczyńskich.

Nowy sezon, kolejne możliwości

Nowy sezon, kolejne możliwości

Stawianie w reklamie na jeden rodzaj medium przy dzisiejszej konsumpcji środków masowego przekazu jest nieefektywne. Dlatego Forum Branżowe rusza właśnie w nowy sezon, w którym oferuje jeszcze więcej możliwości wielokanałowego dotarcia do odbiorców.