Produkcja drzwi w Polsce warta ponad miliard euro

Autor: PG |Data publikacji: 2019-08-08

Centrum Analiz Branżowych zakończyło właśnie pracę nad nowym raportem „Rynek drzwi w Polsce. Edycja 2019”. Wartość produkcji w 2018 r. wzrosła niemal o 1/10 względem 2017 r.

Do 1,13 mld euro wzrosła wartość produkcji drzwi w Polsce w 2018 roku. Z danych zawartych w raporcie CAB wynika też m.in., że chociaż w Polsce działa prawie tysiąc zakładów wytwarzających drzwi, za połowę produkcji odpowiada raptem 15 największych firm! Wśród nich 9 specjalizuje się w produkcji drzwi z drewna i materiałów drewnopochodnych (głównie wewnątrzlokalowych), a 6 w produkcji drzwi ze stali, aluminium oraz PVC.

Liderem produkcji drzwi jest Porta ze sprzedażą na poziomie ponad 300 mln zł (łącznie z zakładem rumuńskim obroty Grupy Porta przekraczają 400 mln zł). Dziesięć innych firm zakończyło 2018 rok sprzedażą drzwi za ponad 100 mln zł, a kolejna dziesiątka miała sprzedaż od 60 do 100 mln zł.

W raporcie Centrum Analiz Branżowych zostały zaprezentowane wyniki aż 35 wiodących firm z branży, nie tylko Porty, DRE, Gerdy czy KMT Stal, lecz także nieco mniejszych producentów, takich jak Vivento, Dierre czy Barański.

Więcej na temat raportu można przeczytać na stronie CAB.

Zobacz również

Robyg już w standardzie proponuje inteligentne mieszkania

Robyg już w standardzie proponuje inteligentne mieszkania

Robyg ogłosił, że w 2020 r. rozpocznie budowę miniapartamentów. Mieszkania w standardzie, bez dodatkowych opłat, będą wyposażone w technologię smart home.

Wyniki Grupy Roto poniżej oczekiwań

Wyniki Grupy Roto poniżej oczekiwań

Grupa Roto podała wyniki finansowe z trzech pierwszych kwartałów 2019 r. Wzrosty, w porównaniu do 2018 r., są minimalne i poniżej prognozowanego poziomu.

W PSB o 8 proc. wzrosła tegoroczna sprzedaż

W PSB o 8 proc. wzrosła tegoroczna sprzedaż

PSB podało wyniki ze sprzedaży za III kwartały. Przychody partnerów firmy wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Od maja dało się jednak zaobserwować w sieci niższą dynamikę wzrostu przychodów.