Produkcja drzwi w Polsce warta ponad miliard euro

Red.: PG |Data publikacji: 2019-08-08

Centrum Analiz Branżowych zakończyło właśnie pracę nad nowym raportem „Rynek drzwi w Polsce. Edycja 2019”. Wartość produkcji w 2018 r. wzrosła niemal o 1/10 względem 2017 r.

Do 1,13 mld euro wzrosła wartość produkcji drzwi w Polsce w 2018 roku. Z danych zawartych w raporcie CAB wynika też m.in., że chociaż w Polsce działa prawie tysiąc zakładów wytwarzających drzwi, za połowę produkcji odpowiada raptem 15 największych firm! Wśród nich 9 specjalizuje się w produkcji drzwi z drewna i materiałów drewnopochodnych (głównie wewnątrzlokalowych), a 6 w produkcji drzwi ze stali, aluminium oraz PVC.

Liderem produkcji drzwi jest Porta ze sprzedażą na poziomie ponad 300 mln zł (łącznie z zakładem rumuńskim obroty Grupy Porta przekraczają 400 mln zł). Dziesięć innych firm zakończyło 2018 rok sprzedażą drzwi za ponad 100 mln zł, a kolejna dziesiątka miała sprzedaż od 60 do 100 mln zł.

W raporcie Centrum Analiz Branżowych zostały zaprezentowane wyniki aż 35 wiodących firm z branży, nie tylko Porty, DRE, Gerdy czy KMT Stal, lecz także nieco mniejszych producentów, takich jak Vivento, Dierre czy Barański.

Więcej na temat raportu można przeczytać na stronie CAB.

Zobacz również

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group poinformował, że globalnie w okresie od kwietnia do czerwca zanotował spadek w przychodach na poziomie ok. 40 proc.

Smart home domeną ludzi młodych

Smart home domeną ludzi młodych

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

1