Polscy producenci okien w ostatnich dwóch sezonach zwiększali liczbę współpracujących z nimi dostawców – taki wniosek można wysnuć na podstawie nowych raportów Centrum Analiz Branżowych, które omówione zostały w nowym odcinku podcastu „Plusy, minusy – analiz branży stolarki”.
Badanie przeprowadzone w lutym i marcu 2022 roku na temat opinii polskich producentów okien o swoich dostawcach przynosi szereg bardzo interesujących wniosków. Widać wyraźnie, że doświadczenia z ostatnich dwóch sezonów spowodowały, że więcej producentów zdywersyfikowało dostawy komponentów do produkcji stolarki. Widać to w przypadku dostawców profili PCW i aluminiowych, szyb zespolonych oraz okuć.
Gdy w 2020 roku z jednym dostawcą profili PCW współpracowało 76 proc. polskich producentów, tak w tym sezonie odsetek takich przedsiębiorstw zmniejszył się do 67 proc. W przypadku profili aluminiowych „monogamiczna” współpraca producentów z dostawcami dotyczyła dwa lata temu 67 proc. firm a w tym sezonie jedynie 51 proc.
W przypadku szyb zespolonych spadek odsetka firm, które współpracują tylko z jednym dostawcą był mniejszy. W 2020 roku produkcja okien 67 proc. firm opierała się na dostawach szyb od jednego przedsiębiorstwa. W tym roku w takim modelu funkcjonuje 62 proc. producentów. W okuciach spadek jest najmniejszy. Producentów „wiernych” tylko jednemu producentowi jest obecnie 65 proc., gdy dwa lata temu było ich 69 proc.
Więcej na temat opinii producentów okien o dostawcach można znaleźć w najnowszych raportach Centrum Analiz Branżowych. Temat ten jest również szerzej omawiany w nowym odcinku podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 13 kwietnia, czyli, tradycyjnie już, w drugą środę miesiąca. Zachęcamy do wysłuchania:
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.