Producenci coraz mniej wierni pojedynczym dostawcom

Autor: |Data publikacji:

Polscy producenci okien w ostatnich dwóch sezonach zwiększali liczbę współpracujących z nimi dostawców – taki wniosek można wysnuć na podstawie nowych raportów Centrum Analiz Branżowych, które omówione zostały w nowym odcinku podcastu „Plusy, minusy – analiz branży stolarki”.

Badanie przeprowadzone w lutym i marcu 2022 roku na temat opinii polskich producentów okien o swoich dostawcach przynosi szereg bardzo interesujących wniosków. Widać wyraźnie, że doświadczenia z ostatnich dwóch sezonów spowodowały, że więcej producentów zdywersyfikowało dostawy komponentów do produkcji stolarki. Widać to w przypadku dostawców profili PCW i aluminiowych, szyb zespolonych oraz okuć.

Gdy w 2020 roku z jednym dostawcą profili PCW współpracowało 76 proc. polskich producentów, tak w tym sezonie odsetek takich przedsiębiorstw zmniejszył się do 67 proc. W przypadku profili aluminiowych „monogamiczna” współpraca producentów z dostawcami dotyczyła dwa lata temu 67 proc. firm a w tym sezonie jedynie 51 proc.

W przypadku szyb zespolonych spadek odsetka firm, które współpracują tylko z jednym dostawcą był mniejszy. W 2020 roku produkcja okien 67 proc. firm opierała się na dostawach szyb od jednego przedsiębiorstwa. W tym roku w takim modelu funkcjonuje 62 proc. producentów. W okuciach spadek jest najmniejszy. Producentów „wiernych” tylko jednemu producentowi jest obecnie 65 proc., gdy dwa lata temu było ich 69 proc.

Więcej na temat opinii producentów okien o dostawcach można znaleźć w najnowszych raportach Centrum Analiz Branżowych. Temat ten jest również szerzej omawiany w nowym odcinku podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 13 kwietnia, czyli, tradycyjnie już, w drugą środę miesiąca. Zachęcamy do wysłuchania:


Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.