Pozbud podsumował miniony rok pod względem sprzedaży. W roku 2018 wartość przychodów netto to 130,4 mln zł. Jest to wzrost w stosunku do roku 2017, gdy przychody wyniosły 101,5 mln zł.
Firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 28 proc. Rok 2018 firma zakończyła wynikiem 130,4 mln zł w stosunku do 101,5 mln zł w 2017 r. Jak podkreśla producent, do dobrych wyników przyczyniło się kilka czynników. Głównie były to przychody z realizacji kontraktu na liniach kolejowych PKP. Tutaj firma wypracowała przychody w wysokości 24 mln zł.
Do dobrych wyników przyczyniła się również stabilna sytuacja na rynku stolarki otworowej oraz zrealizowane projekty w sektorze budowlanym. Były to głównie realizacje na zasadzie generalnego wykonawstwa.

Podstawową i jednocześnie najstarszą gałęzią działalności jest produkcja stolarki drewnianej i drewniano-aluminiowej. Firma podała, że w minionym roku przychody ze sprzedaży stolarki drewnianej wyniosły 63,3 mln zł. Oznacza to blisko dziesięcioprocentowy spadek w porównaniu z 2017 r. Wówczas przychody ze sprzedaży tej kategorii produktowej wyniosły 69,7 mln zł.
Pozbud od kilku lat inwestował w dział produkcji stolarki aluminiowej, jednak w minionym roku nie udało się rozpocząć jej wytwarzania. Natomiast w tym roku producent planuje położyć większy nacisk i rozwinąć sprzedaż okien i drzwi za granicą. Zarząd firmy przyznaje także, że dalej będzie się starał dywersyfikować swoją działalność, dlatego zamierza bardziej angażować się w projekty budowlane w charakterze dewelopera.
Zobacz również
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.


