Pozbud podsumował miniony rok pod względem sprzedaży. W roku 2018 wartość przychodów netto to 130,4 mln zł. Jest to wzrost w stosunku do roku 2017, gdy przychody wyniosły 101,5 mln zł.
Firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 28 proc. Rok 2018 firma zakończyła wynikiem 130,4 mln zł w stosunku do 101,5 mln zł w 2017 r. Jak podkreśla producent, do dobrych wyników przyczyniło się kilka czynników. Głównie były to przychody z realizacji kontraktu na liniach kolejowych PKP. Tutaj firma wypracowała przychody w wysokości 24 mln zł.
Do dobrych wyników przyczyniła się również stabilna sytuacja na rynku stolarki otworowej oraz zrealizowane projekty w sektorze budowlanym. Były to głównie realizacje na zasadzie generalnego wykonawstwa.

Podstawową i jednocześnie najstarszą gałęzią działalności jest produkcja stolarki drewnianej i drewniano-aluminiowej. Firma podała, że w minionym roku przychody ze sprzedaży stolarki drewnianej wyniosły 63,3 mln zł. Oznacza to blisko dziesięcioprocentowy spadek w porównaniu z 2017 r. Wówczas przychody ze sprzedaży tej kategorii produktowej wyniosły 69,7 mln zł.
Pozbud od kilku lat inwestował w dział produkcji stolarki aluminiowej, jednak w minionym roku nie udało się rozpocząć jej wytwarzania. Natomiast w tym roku producent planuje położyć większy nacisk i rozwinąć sprzedaż okien i drzwi za granicą. Zarząd firmy przyznaje także, że dalej będzie się starał dywersyfikować swoją działalność, dlatego zamierza bardziej angażować się w projekty budowlane w charakterze dewelopera.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


