Pozbud podsumował miniony rok pod względem sprzedaży. W roku 2018 wartość przychodów netto to 130,4 mln zł. Jest to wzrost w stosunku do roku 2017, gdy przychody wyniosły 101,5 mln zł.
Firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 28 proc. Rok 2018 firma zakończyła wynikiem 130,4 mln zł w stosunku do 101,5 mln zł w 2017 r. Jak podkreśla producent, do dobrych wyników przyczyniło się kilka czynników. Głównie były to przychody z realizacji kontraktu na liniach kolejowych PKP. Tutaj firma wypracowała przychody w wysokości 24 mln zł.
Do dobrych wyników przyczyniła się również stabilna sytuacja na rynku stolarki otworowej oraz zrealizowane projekty w sektorze budowlanym. Były to głównie realizacje na zasadzie generalnego wykonawstwa.
Podstawową i jednocześnie najstarszą gałęzią działalności jest produkcja stolarki drewnianej i drewniano-aluminiowej. Firma podała, że w minionym roku przychody ze sprzedaży stolarki drewnianej wyniosły 63,3 mln zł. Oznacza to blisko dziesięcioprocentowy spadek w porównaniu z 2017 r. Wówczas przychody ze sprzedaży tej kategorii produktowej wyniosły 69,7 mln zł.
Pozbud od kilku lat inwestował w dział produkcji stolarki aluminiowej, jednak w minionym roku nie udało się rozpocząć jej wytwarzania. Natomiast w tym roku producent planuje położyć większy nacisk i rozwinąć sprzedaż okien i drzwi za granicą. Zarząd firmy przyznaje także, że dalej będzie się starał dywersyfikować swoją działalność, dlatego zamierza bardziej angażować się w projekty budowlane w charakterze dewelopera.
Zobacz również
Białostocki piknik montażowy ISO-Chemie
W ubiegłym tygodniu gościliśmy na pikniku montażowym ISO-Chemie w Białymstoku. Szkolenie producenta ciepłej belki montażowej cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno montażystów, jak i producentów.
Rozstrzygnięto 29. edycję konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
10 września 2025 roku w Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”.
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.