Porta stale rozwija sprzedaż eksportową. Dużą dynamikę wzrostu firma odnotowała ostatnio na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Wyróżniają się tu Litwa i Białoruś.
Porta regularnie informuje o sukcesach w sprzedaży na rynkach zagranicznych. Producent drzwi dużą wagę przykłada do sprzedaży eksportowej, a firmie udało się wypracować ostatnio dobre wyniki na Litwie i Białorusi. Podsumowując pierwsze półrocze, Porta odnotowała na Litwie wzrost przychodów o 40 proc., a w przypadku Białorusi o 15 proc. Rozwijana jest także sprzedaż na Ukrainie i w pozostałych krajach bałtyckich.
Producent drzwi i ościeżnic dostarcza swoje produkty do dużych inwestycji i realizacji deweloperskich. Są to hotele, obiekty użyteczności publicznej, a także budynki wielomieszkaniowe. Firma z Polski najczęściej otrzymuje zlecenia na produkcję drzwi technicznych. Obecnie drzwi z Porty zostały zamontowane m.in. na stadionie Dynamo Mińsk, w budynku Sądu Najwyższego w Mińsku czy w Hiltonie w Brześciu.

Warto przypomnieć, że Porta rozwija sprzedaż także na Daleki Wschód, m.in. do Wietnamu. Pod koniec zeszłego roku dynamika wzrostu sprzedaży wynosiła 450 proc. w porównaniu do roku 2016. Producent drzwi otworzył w Hanoi swój salon firmowy, a także w Ho Chi Minh (dawny Sajgon). Natomiast wartość sprzedaży polskiej stolarki do Wietnamu, jak oceniają analitycy rynku, to ok. 200 tys. euro w roku 2017.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.