Porta stale rozwija sprzedaż eksportową. Dużą dynamikę wzrostu firma odnotowała ostatnio na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Wyróżniają się tu Litwa i Białoruś.
Porta regularnie informuje o sukcesach w sprzedaży na rynkach zagranicznych. Producent drzwi dużą wagę przykłada do sprzedaży eksportowej, a firmie udało się wypracować ostatnio dobre wyniki na Litwie i Białorusi. Podsumowując pierwsze półrocze, Porta odnotowała na Litwie wzrost przychodów o 40 proc., a w przypadku Białorusi o 15 proc. Rozwijana jest także sprzedaż na Ukrainie i w pozostałych krajach bałtyckich.
Producent drzwi i ościeżnic dostarcza swoje produkty do dużych inwestycji i realizacji deweloperskich. Są to hotele, obiekty użyteczności publicznej, a także budynki wielomieszkaniowe. Firma z Polski najczęściej otrzymuje zlecenia na produkcję drzwi technicznych. Obecnie drzwi z Porty zostały zamontowane m.in. na stadionie Dynamo Mińsk, w budynku Sądu Najwyższego w Mińsku czy w Hiltonie w Brześciu.
Warto przypomnieć, że Porta rozwija sprzedaż także na Daleki Wschód, m.in. do Wietnamu. Pod koniec zeszłego roku dynamika wzrostu sprzedaży wynosiła 450 proc. w porównaniu do roku 2016. Producent drzwi otworzył w Hanoi swój salon firmowy, a także w Ho Chi Minh (dawny Sajgon). Natomiast wartość sprzedaży polskiej stolarki do Wietnamu, jak oceniają analitycy rynku, to ok. 200 tys. euro w roku 2017.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".