Porta wyprodukowała w 2020 r. ponad 1 mln 600 tys. drzwi i ościeżnic. Producent z Bolszewa podsumował właśnie miniony rok.
W polskich fabrykach Porta KMI Poland wyprodukowała ponad 830 tys. skrzydeł drzwiowych i 793 tys. ościeżnic. Produkty te, jak wylicza firma, trafiły do 48 krajów na świecie. Wśród odbiorców, oprócz państw europejskich, były też te dalej położone, jak Egipt, Kenia, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Paragwaj.
Rok 2020 był dla całej grupy Porta bardzo dobry pod względem sprzedaży, bo obroty były znacznie wyższe w stosunku do planowanych. Za miniony rok obroty wyniosły 566 mln zł, co wobec 475 mln uzyskanych w roku 2019, oznacza ich wzrost o niemal 20 procent. Producent z Bolszewa inwestuje wciąż w sprzedaż, także za granicą. Już na początku roku otworzył swój punkt sprzedaży z drzwiami na Islandii. Przedsiębiorstwo planuje otwarcie kolejnych placówek w innych krajach, o czym będzie sukcesywnie informować.
Porta KMI Poland w minionym sezonie powiększyła także swoją załogę. Zatrudnionych zostało 329 nowych pracowników w polskich oddziałach. Firmie udało się także w roku 2020 zmniejszyć o 34 proc. liczbę wypadków w pracy, jeśli porównać dane z rokiem 2019. Poza tym, w ramach ochrony sanitarnej, pracownicy otrzymali 9 tys. maseczek, 6,3 tys. płynów do dezynfekcji oraz 5,7 tys. przyłbic.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".