Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Red.: |Data publikacji:

Wraz z otwarciem Europy i nadchodzącym latem, rowery stały się idealnym środkiem transportu. Nie tylko zapewniają one dystans społeczny, ale i są przyjazne dla środowiska. Niestety radość „rowerowania” może nam zepsuć i niestety dość często psuje złodziej – amator cudzych rowerów.

Badania przeprowadzone przez Konfederację Europejskiego Przemysłu Rowerowego wykazało, że Europejczycy w roku 2018 wydali na rowery średnio 381 euro. Dalsze badania pokazały też, że szacunkowa wartość skradzionego roweru wynosi 646 euro, a kradzież roweru zgłaszana jest w Europie średnio co 5 minut. Niestety, kradzieże rowerowe to szybkie, łatwe i lukratywne przestępstwo, ale przy odpowiedniej edukacji konsumenta i właściwym wyborze zapięcia rowerowego, ryzyko to można łatwo zminimalizować.

Dla tych, którzy szukają lekkiej i wygodnej opcji, linki zabezpieczające np. od Yale będą dobrym wyborem. Linki, można też łatwo połączyć z inną blokadą gdy zostawiamy rower bez nadzoru przez dłuższy czas.

Inną opcją jest U-Lock. Cięższy od linek, ale lżejszy od zapięć łańcuchowych, zachowuje on równowagę pomiędzy kosztem a bezpieczeństwem. Zapięcie można też uzupełnić kablem dla dodatkowej elastyczności. U-Lock jest wystarczająco duży, aby objąć stojak na rowery, ale nie mocuje się wokół przedmiotów, które są większe niż szerokość szekli. U-Lock od Yale posiada opatentowaną, czteropunktową blokadę i wytrzymałą poprzeczkę, które zapewnią maksymalną ochronę przed pociągnięciem. Do tego dochodzą też ultra hartowane szekle, dla maksymalnej odporności na przecięcia i uderzenia. Nowy, podwójny, gumowy zderzak pomaga chronić farbę na rowerze przed zadrapaniami, a metalowe zaślepki chronią przed uderzeniem.

„Wagą ciężką” zabezpieczeń rowerowych są zapięcia łańcuchowe, sprawiające, że większość pił do metalu i obcinaków do śrub będzie bezużyteczna, jednocześnie umożliwiając użytkownikowi mocowanie ich wokół dużych przedmiotów. Z drugiej strony, są one cięższe niż pozostałe dwa typy zapięć, więc jest to świetne rozwiązanie gdy rower, motocykl lub przyczepa pozostaną dłużej w tym samym miejscu, a zapięcie nie musi być przenoszone. Dobre zapięcia łańcuchowe posiadają wytrzymałe powłoki winylowe zarówno na łańcuchu jak i szwach, co zapewnia trwałość i ochronę. Osłony łańcucha są haftowane, aby zapewnić długotrwały, dobry wygląd. Rowerzyści nie będą musieli martwić się o zachowanie czystości zapięcia, ponieważ otwór na klucze w dobrych zapięciach jest uszczelniony, chroniąc zamek przed zanieczyszczeniami z zewnątrz.

Na rowerze możemy cieszyć się nową wolnością w aktywny i bezpieczny sposób, który nie koliduje z zaleceniami dotyczącymi zachowania dystansu w miejscach publicznych. Zapięcia rowerowe o Standardowym, Wysokim i Najwyższym poziomie bezpieczeństwa pomogą nam w tym, dając nam jednocześnie spokój ducha, że rower nie zostanie skradziony pod naszą nieobecność. Zapięcia linkowe, łańcuchowe i te z blokadą ‘U’ zostały zaprojektowane przez ich producenta z myślą o konsumentach i, razem z wieloma Europejskimi inicjatywami w tym zakresie, mają na celu zachęcenie ich do wyboru roweru jako preferowany środek transportu.

opracowano na podstawie materiałów od marki Yale.

1