Polskie firmy na Glass Performance Days

Autor: |Data publikacji:

Glass Performance Days to wydarzenie, które gromadzi przedstawicieli branży szklarskiej z całego świata. W tym roku odbędzie się w miejscowości Tampere w Finlandii.

Glass Performance Days (GPD) to spotkanie branży odbywające się na wielu poziomach. W dniach od 25 do 26 czerwca zaplanowane są warsztaty, a w następnych dniach, tj. 26-28 czerwca odbędzie się konferencja. Jednocześnie uczestnicy GPD będą mogli zapoznać się z wystawą, na której zaprezentowane będą najnowsze rozwiązania z dziedziny szkła przemysłowego. Na liście zarejestrowanych gości w połowie maja było już niemal 600 osób. Z Polski w Tampere pojawią się przedstawiciele firmy Press Glass, Fakro, Bojar i MC Diam.

Dlaczego warto pojawić się na GPD? Przede wszystkim ze względu na to, że pojawiają się tu przedstawiciele branży z całego świata. Są tu reprezentanci firm produkujących szkło, maszyny, folie, chemię itd. Tematy, jakie będą poruszane na najbliższym spotkaniu, dotyczą istotnych kwestii branży nie tylko szklanej, ale i budownictwa. Wystarczy choćby przytoczyć kilka tematów, jak technologie smart, szkło w ekstremalnych warunkach, technologia szyby zespolonej, inżynieria w fasadach czy wyzwania współczesnej architektury.

Jorma Vitkala, przewodniczący komitetu organizacyjnego GPD
Szkło już nie jest jedynie taflą szkła, a wyspecjalizowanym produktem hi-tech. Dziś mówimy o wyposażeniu szkła w elektronikę, ze szczególnymi cechami, począwszy od powłok, szkło jako element konstrukcyjnego kończywszy na bezpieczeństwie i module inteligentnego budynku. Szkło jest przezroczyste, dostarcza światło dzienne, jest wydajne energetycznie i umożliwia komunikację. Myślę, że uczciwe jest powiedzieć, że szkło dzisiaj służy właścicielom budynków i użytkownikom lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Co więcej, ten produkt daje projektantom i architektom możliwości, o których nie słychać było w dawniejszych latach.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.