Polski rynek fasad na minusie

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych w raporcie pt. „Rynek szklanych fasad w Polsce 2020. Prognoza 2021-2022”, polskie firmy wykonały w ubiegłym roku mniej szklanych fasad niż w rok wcześniej. To temat najnowszego odcinka podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.

W 2020 roku polskie firmy wykonały o 7 proc. szklanych fasad mniej niż w 2019 roku, a warto zaznaczyć, że sezon 2019 był dla tej branży rekordowy. Warto podkreślić, że aż 1/5 sprzedawanych fasad przez polskie firmy trafia zagranicę. Wśród 20 największych polskich wykonawców fasad aż sześciu ponad 90% sprzedaży realizuje zagranicą (Aluprof, Kyotec /przed 2020 rokiem/, FKP, Hansen, Witnica, Lindhorst). Pozostałe firmy większość fasad wykonują w Polsce. Są także takie, jak Widok, Inter-Bud czy Alsal, które działają wyłącznie na rynku krajowym.

Polski rynek fasad został szczegółowo omówiony w dziewiątym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 2 czerwca 2021 roku. Zachęcamy do wysłuchania tego odcinka audycji, którą prowadzą Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) oraz Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych).

Raport „Rynek szklanych fasad w Polsce 2020. Prognoza 2021-2022” jest pierwszym tego typu opracowaniem od 5 lat. Pół dekady oznaczało ogromne zmiany na tym rynku – na próżno szukać na branżowej mapie chociażby firmy Opeus, ówczesnego lidera tego segmentu w naszym kraju. Zmiany zaszły też w samych konstrukcjach – na dużych obiektach zaczęły królować fasady elementowe. Nowe badanie Centrum Analiz Branżowych skierowane jest przede wszystkim do wykonawców fasad, ale także dostawców systemów aluminiowych oraz szyb zespolonych itd. Szczegóły na stronie cab-badania.pl

Zobacz również

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.

Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej

Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej

W pierwszym kwartale 2025 roku gościliśmy na wszystkich najważniejszych wydarzeniach targowych dla branży stolarki. To dobry moment by podsumować ten czas. W tym odcinku Karol Klos dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat targów BAU, Budma, Dach Forum, a także zapowiada imprezy które czekają nas w kolejnych miesiącach w Kielcach i Nadarzynie.