Fenzi Group podsumował miniony 2019 r. I choć koncern nie podaje liczb, to określa miniony rok jako okres „zmian i globalnych osiągnięć”. Wspomina też polski rynek, jako jeden z kluczowych dla firmy.
Fenzi Group to włoski dostawca komponentów do produkcji szyb zespolonych. Najważniejszym dla Grupy wydarzeniem minionego roku było przejęcie w jego drugiej połowie marki Thermix od niemieckiego dostawcy Ensinger. Oznacza to, że do włoskiej grupy należy teraz produkcja, a także kanały dystrybucji ramki dystansowej Thermix.

Włosi zapowiadają, że inwestują właśnie w rozwój innowacyjnych produktów we wszystkich segmentach działalności. I choć firma nie zdradza szczegółów na ten temat, to zapowiada, że pierwsze wyniki będzie można zobaczyć już w roku 2020 i w następnych trzech latach. Jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży w 2019 r, to grupa osiągnęła najwyższe w historii w Chinach, szczególnie jeśli mowa jest o ciepłych ramkach.
Wracając do Europy, to Polska jest określana przez zarząd Fenzi jako jeden z wiodących hubów na rynku szkła. W naszym kraju stale rośnie produkcja szyb izolacyjnych, a Polska jest w czołówce eksporterów okien i drzwi w Europie. Fenzi Group sprzedaje w naszym kraju swoje produkty przez dystrybutorów: Fenzi Polska i Alu Pro Polska. Cała grupa osiągnęła w naszym kraju w minionym roku „doskonałe wyniki” ze sprzedaży, właśnie dzięki dobrej pracy swoich dystrybutorów. Natomiast w przypadku produktu Thermix, to sprzedażą ramek dystansowych tej marki zajmuje się Intech Kraków.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


