Jak wynika z danych otrzymanych przez naszą redakcję od Centrum Analiz Branżowych w ubiegłym roku polskie firmy sprzedały za granicę blisko 5,5 mln okien i drzwi z tworzyw sztucznych. To aż 1/3 światowego eksportu!
W 2018 r. polskie firmy sprzedały na zagranicznych rynkach 5,45 mln sztuk okien oraz drzwi PCW. Wartość sprzedaży wyniosła niemal 1 mld euro (1,18 mld dolarów). Jak wylicza CAB, to aż 33 proc. światowego eksportu ocenianego na 3,5 mld dolarów! W 2015 r. udział Polski w eksporcie wynosił 25 proc. (710 mln dolarów przy 2,8 mld dolarów eksportu światowego). Nasz udział wzrósł zatem o 8 punktów procentowych w ciągu trzech lat.
Pomimo stagnacji na niemieckim rynku w ostatnich latach nasi zachodni sąsiedzi pozostają wiceliderem w wielkości eksportu na świecie. W 2018 r. firmy z tego kraju sprzedały za granicą okna i drzwi PCW za 323 mln euro (381 mln dolarów). Stanowi to 11 proc. udział w światowym eksporcie stolarki PCW.
Na trzecim miejscu wśród największych eksporterów są Chiny, które w 2017 r. (nie ma jeszcze pełnych danych za 2018 r.) wyeksportowały okna i drzwi na kwotę 227 mln dolarów, co stanowi 7 proc. światowego eksportu.
Firmy rumuńskie odpowiadają z kolei za 6 proc. światowego eksportu stolarki tworzywowe. Wartość sprzedaży wyniosła 174 mln euro (206 mln dolarów), co stanowiło wzrost względem roku wcześniejszego.
Najnowsze dane o eksporcie w 2019 r. dostępne będą w najnowszym numerze biuletynu kwartalnego okien i drzwi (II kwartał 2019 r.) wydawanego przez Centrum Analiz Branżowych. Zostanie on wydany już na dniach. Więcej…
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".