Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, w sezonie 2022 polscy producenci stolarki otworowej odnotowali bardzo dobre wyniki sprzedażowe w Stanach Zjednoczonych.
Stany Zjednoczone nie są jednym z głównych kierunków eksportowych dla polskich eksporterów stolarki, choć kraj ten jest najważniejszym pozaeuropejskim odbiorcą naszych produktów. W 2021 roku kraj ten uplasował się w drugiej dziesiątce takiego zestawienia. Wartość sprzedaży polskich okien i drzwi w USA wyniosła wówczas 40 mln euro.
Sezon 2022 okazał się dla naszego eksportu przełomowy. W ubiegłym roku wartość eksportu do USA wzrosła dwukrotnie, osiągając wartość 80 mln euro! Od kilkunastu lat polska stolarka nie odnotowała takiej dynamiki wzrostu na tamtym rynku. Dla porównania sezon 2021 zakończył się wynikiem eksportu o 13 proc. wyższym niż w roku 2020.
Ciekawym wyróżnikiem tego rynku eksportowego jest fakt, że wartość sprzedaży ślusarki aluminiowej i stolarki z PCW jest tu niemal zbieżna. Nasi producenci sprzedali w roku 2022 roku ślusarkę o wartości 30 mln euro. W przypadku stolarki z tworzyw sztucznych wartość sprzedaży wyniosła 32 mln euro.
Eksport polskiej stolarki do USA był szerzej omawiany w 23. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.
Zobacz również
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.
Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę
Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.
Niemiecki Stürtz niewypłacalny
Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.