Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, w sezonie 2022 polscy producenci stolarki otworowej odnotowali bardzo dobre wyniki sprzedażowe w Stanach Zjednoczonych.
Stany Zjednoczone nie są jednym z głównych kierunków eksportowych dla polskich eksporterów stolarki, choć kraj ten jest najważniejszym pozaeuropejskim odbiorcą naszych produktów. W 2021 roku kraj ten uplasował się w drugiej dziesiątce takiego zestawienia. Wartość sprzedaży polskich okien i drzwi w USA wyniosła wówczas 40 mln euro.
Sezon 2022 okazał się dla naszego eksportu przełomowy. W ubiegłym roku wartość eksportu do USA wzrosła dwukrotnie, osiągając wartość 80 mln euro! Od kilkunastu lat polska stolarka nie odnotowała takiej dynamiki wzrostu na tamtym rynku. Dla porównania sezon 2021 zakończył się wynikiem eksportu o 13 proc. wyższym niż w roku 2020.
Ciekawym wyróżnikiem tego rynku eksportowego jest fakt, że wartość sprzedaży ślusarki aluminiowej i stolarki z PCW jest tu niemal zbieżna. Nasi producenci sprzedali w roku 2022 roku ślusarkę o wartości 30 mln euro. W przypadku stolarki z tworzyw sztucznych wartość sprzedaży wyniosła 32 mln euro.
Eksport polskiej stolarki do USA był szerzej omawiany w 23. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.
Zobacz również
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.