Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, w sezonie 2022 polscy producenci stolarki otworowej odnotowali bardzo dobre wyniki sprzedażowe w Stanach Zjednoczonych.
Stany Zjednoczone nie są jednym z głównych kierunków eksportowych dla polskich eksporterów stolarki, choć kraj ten jest najważniejszym pozaeuropejskim odbiorcą naszych produktów. W 2021 roku kraj ten uplasował się w drugiej dziesiątce takiego zestawienia. Wartość sprzedaży polskich okien i drzwi w USA wyniosła wówczas 40 mln euro.

Sezon 2022 okazał się dla naszego eksportu przełomowy. W ubiegłym roku wartość eksportu do USA wzrosła dwukrotnie, osiągając wartość 80 mln euro! Od kilkunastu lat polska stolarka nie odnotowała takiej dynamiki wzrostu na tamtym rynku. Dla porównania sezon 2021 zakończył się wynikiem eksportu o 13 proc. wyższym niż w roku 2020.
Ciekawym wyróżnikiem tego rynku eksportowego jest fakt, że wartość sprzedaży ślusarki aluminiowej i stolarki z PCW jest tu niemal zbieżna. Nasi producenci sprzedali w roku 2022 roku ślusarkę o wartości 30 mln euro. W przypadku stolarki z tworzyw sztucznych wartość sprzedaży wyniosła 32 mln euro.
Eksport polskiej stolarki do USA był szerzej omawiany w 23. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.
Zobacz również
Życzymy Wesołych Świąt!
Drodzy Czytelnicy i Partnerzy, Z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz nadchodzącego Nowego Roku życzymy Wam spokojnych i radosnych chwil spędzonych w gronie najbliższych.
Wystartował konkurs RenOwacja 2026
Wystartował konkurs RenOwacja 2026. Głosowanie, w którym można oddać głos na najlepszą modernizację energetyczną budynku potrwa do 6 stycznia.
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.


