Polskim hitem eksportowym są okna i drzwi – wynika z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego na temat sprzedaży zagranicznej.
Polski Instytut Ekonomiczny podsumował 30 lat eksportu z naszego kraju. Z danych z ostatnich lat wynika, że okna i drzwi stały się jednymi z ważniejszych produktów eksportowych! To hity eksportowe w grupie wyrobów tradycyjnych. Na drugiej pozycji hitów (na pierwszej są grzyby) znajdują się drzwi, okna oraz progi drzwiowe z tworzyw sztucznych. Udział tych produktów w światowym eksporcie w 2018 r. wyniósł 31,9 proc., natomiast udział w krajowym eksporcie w 2019 r. to 0,45 proc. Jak podają analitycy, dynamika wzrostu w stosunku 2019/2012 (gdzie 2012=100) wynosi 208.
Na trzeciej pozycji hitów eksportowych są okna i okna balkonowe z drewna. Tutaj udział w światowym eksporcie w 2018 r. wyniósł 28,7 proc., a udział w krajowym eksporcie w 2019 r. to 0,24 proc. W przypadku okien drewnianych dynamika wzrostu wyniosła 188 (w zestawieniu 2019/2012 r., gdzie 2012=100).

Ekonomiści przyznają, że Polska jest największym europejskim producentem i eksporterem okien i drzwi. Głównym produktem sprzedawanym za granicę jest stolarka z tworzyw sztucznych. W 2019 r. firmy z Polski wysłały za granicę okna i drzwi z PCW o wartości 1,1 mld euro. To niemal podwojenie wartości 518,6 mln euro z roku 2012. To także zwiększenie siedemnastokrotne od kwoty 61,7 mln euro, wartości sprzedaży w 2004 roku, gdy Polska weszła do Unii Europejskiej. Większość, bo aż 95 proc. eksportu kierowane jest do państw unijnych. Nasz kraj jest również największym w UE eksporterem okien z drewna. W 2019 r. wartość eksportu okien drewnianych wyniosła 561,6 mln euro.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


