Arbonia opublikowała właśnie wyniki z I półrocza. Koncern prowadzi działalność m.in. w Polsce, gdzie zanotował jedną z najwyższych dynamik wzrostu w Europie.
Szwajcarska firma z siedzibą w Arbon podała, że w I półroczu wartość sprzedaży wyniosła 688,4 mln franków. Jest to wzrost o 6,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego, w którym przychód wyniósł 645,6 mln franków. Jeśli chodzi o segment okien, to w tym roku w pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż wyniosła 159,3 mln franków w stosunku do 165,7 mln franków. W przypadku segmentu drzwi zaś przychody wyniosły 182,8 mln w porównaniu do 181,1 mln franków.
Arbonia poświęca w swoim raporcie nieco miejsca poszczególnym rynkom, w tym Polsce. Wynika to przede wszystkim z faktu, że koncern jest właścicielem dwóch polskich firm – Dobroplastu i Invado. Dla Szwajcarów Polska wciąż pozostaje jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w Unii Europejskiej. Choć przedstawiciele Arbonii przyznają, że spodziewają się w naszym kraju wkrótce spowolnienia gospodarczego, spowodowanego m.in. zmniejszającą się liczbą wykwalifikowanych pracowników. Problemem jest również niewystarczająca wydajność pracy. Mimo tego, po rekordowych wynikach w 2018 r, które osiągnęła Arbonia w Polsce, także początek roku 2019 okazał się bardzo dobry.
Arbonia podaje, że na decyzje i działalność spółki wpłynęły też globalne wydarzenia. Były to m.in. spór między Chinami i Stanami Zjednoczonymi, a także napięcie, jakie jest obecnie w rejonie Zatoki Perskiej. Poza tym w Europie wciąż obecny jest problem Brexitu i niepewność, jak będzie wyglądało formalnie odłączenie się Wielkiej Brytanii od Unii Europejskiej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".