Arbonia opublikowała właśnie wyniki z I półrocza. Koncern prowadzi działalność m.in. w Polsce, gdzie zanotował jedną z najwyższych dynamik wzrostu w Europie.
Szwajcarska firma z siedzibą w Arbon podała, że w I półroczu wartość sprzedaży wyniosła 688,4 mln franków. Jest to wzrost o 6,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego, w którym przychód wyniósł 645,6 mln franków. Jeśli chodzi o segment okien, to w tym roku w pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż wyniosła 159,3 mln franków w stosunku do 165,7 mln franków. W przypadku segmentu drzwi zaś przychody wyniosły 182,8 mln w porównaniu do 181,1 mln franków.

Arbonia poświęca w swoim raporcie nieco miejsca poszczególnym rynkom, w tym Polsce. Wynika to przede wszystkim z faktu, że koncern jest właścicielem dwóch polskich firm – Dobroplastu i Invado. Dla Szwajcarów Polska wciąż pozostaje jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w Unii Europejskiej. Choć przedstawiciele Arbonii przyznają, że spodziewają się w naszym kraju wkrótce spowolnienia gospodarczego, spowodowanego m.in. zmniejszającą się liczbą wykwalifikowanych pracowników. Problemem jest również niewystarczająca wydajność pracy. Mimo tego, po rekordowych wynikach w 2018 r, które osiągnęła Arbonia w Polsce, także początek roku 2019 okazał się bardzo dobry.

Arbonia podaje, że na decyzje i działalność spółki wpłynęły też globalne wydarzenia. Były to m.in. spór między Chinami i Stanami Zjednoczonymi, a także napięcie, jakie jest obecnie w rejonie Zatoki Perskiej. Poza tym w Europie wciąż obecny jest problem Brexitu i niepewność, jak będzie wyglądało formalnie odłączenie się Wielkiej Brytanii od Unii Europejskiej.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


