Polacy chcą mieszkać wygodnie i deklarują, że za to dopłacą

Autor: |Data publikacji:

Jak chcą mieszkać Polacy? Na to pytanie spróbował odpowiedzieć Echo Investment. Firma zbadała preferencje ludzi i przygotowała raport na ten temat.

Z raportu zatytułowanego: „Nie ma jak w domu! Czyli jak mieszkają Polacy” można się dowiedzieć, jakie są nasze potrzeby mieszkaniowe. Autorzy raportu wskazali kilka najważniejszych trendów mieszkaniowych. Z danych wynika, że 61 proc. ankietowanych uważa, że w ciągu najbliższych dwóch lat mieszkania będą drożały, z kolei 46 proc. Polaków dopłaciłoby, by mieszkać na osiedlu zrównoważonym, a 43 proc. sfinalizowałoby zakup nowego mieszkania kredytem hipotecznym. Także duża grupa, bo 38 proc. osób dopłaciłoby za inteligentne rozwiązania w mieszkaniu i na osiedlu.

Wnętrze mieszkania z rozwiązaniami smart home od Fibaro.

Przy szukaniu mieszkania jednym z ważniejszych kryteriów, oprócz oczywiście odpowiedniej ceny, jest energooszczędność budynku – ten czynnik bierze pod uwagę 30 proc. ankietowanych, a 23 proc wskazuje technologię wykonania budynku. Autorzy raportu zbadali także, jakie inteligentne rozwiązania chcieliby mieć ludzie w swoich mieszkaniach. Najwięcej, bo 47 proc. wskazało na funkcję powiadamiania o zalaniu bądź dymie w mieszkaniu. 21 proc. chciałoby mieć sterowanie roletami smartfonem, a 14 proc. chciałoby w ten sposób otwierać drzwi wejściowe.

Polacy chcieliby mieć zainstalowane inteligentne produkty również na swoich osiedlach. 25 proc. badanych wskazuje tu na otwieranie bramy garażowej za pomocy aplikacji, 21 proc. chce otwierać drzwi wejściowe do budynku smartfonem, a 20 proc. furtki wejściowe. Także drzwi do śmietnika powinno być otwierane za pomocą aplikacji – tak uważa 15 proc. ankietowanych. Najwyższe jednak miejsce zajęło zgłaszanie usterek w budynku za pomocą aplikacji – tę funkcje wybrało 28 ankietowanych.

Przeciwnicy instalacji typu smart home najczęściej uważają, że takie rozwiązania są za drogie – tak myśli 21 proc. przeciwników. Z kolei 20 proc. uważa, że to niepotrzebny „bajer”, a 16 proc. obawia się, że może stracić prywatność.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Echo Investment przez Panel Badawczy Ariadna na grupie 1085 osób. Dane zebrano w czerwcu tego roku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".