Podsumowanie pierwszego półrocza w Inwido

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze półrocze działalności w tym roku podsumowała firma Inwido ze Szwecji. Jest to duży koncern, który ma swoje spółki w wielu krajach w Europie. Od stycznia do końca czerwca firma zanotowała sprzedaż netto w wysokości 3 120 mln koron szwedzkich. W roku ubiegłym była to kwota 3 038 mln, co obecnie daje wzrost o 3 proc.

Informacje o bieżącej działalności szwedzkiej spółki przedstawił prezes, Håkan Jeppsson. Omówił też wyniki na poszczególnych rynkach. Firma wyznaczyła sobie cel, by wielkość działalności w Szwecji i w Norwegii była na podobnym poziomie. Proces trwa od zeszłego roku. Wówczas fuzje na rynku norweskim przyniosły efekt synergii, z dobrymi wynikami w sprzedaży, podczas gdy w tym samym czasie na rynku szwedzkim notowany był niewielki spadek popytu. Jeśli chodzi o inne rynki, to w Finlandii osiągnięty wzrost przychodów był zgodny z planem. W Danii natomiast poziom sprzedaży był lekko spadł w porównaniu do roku ubiegłego. Pozostałe kraje w których Inwado ma swoje spółki to grupa określana jako EBE (Emerging Business Europe). Na tych rynkach, jak podaje koncern, sytuacja jest zadowalająca i notowany jest popyt, głównie dzięki sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Porównując obecne dane z tego kraju do ubiegłych okresów, gdy na wyspach notowane były straty, obecnie sprzedaż w Wielkiej Brytanii przynosi zyski. Inwido, jako duży koncern, na bieżąco rewiduje ofertę, a także kanały dystrybucji. Firma stale pracuje nad rozwojem produktów i kanałów sprzedaży, przede wszystkim nad szybko rozwijającym się działem e-commerce. Do szwedzkiego koncernu należy Sokółka Okna i Drzwi.

Wyniki Inwido omówił prezes, Håkan Jeppsson
Prezes Inwido, Håkan Jeppsson.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.