Podsumowanie pierwszego półrocza w Inwido

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze półrocze działalności w tym roku podsumowała firma Inwido ze Szwecji. Jest to duży koncern, który ma swoje spółki w wielu krajach w Europie. Od stycznia do końca czerwca firma zanotowała sprzedaż netto w wysokości 3 120 mln koron szwedzkich. W roku ubiegłym była to kwota 3 038 mln, co obecnie daje wzrost o 3 proc.

Informacje o bieżącej działalności szwedzkiej spółki przedstawił prezes, Håkan Jeppsson. Omówił też wyniki na poszczególnych rynkach. Firma wyznaczyła sobie cel, by wielkość działalności w Szwecji i w Norwegii była na podobnym poziomie. Proces trwa od zeszłego roku. Wówczas fuzje na rynku norweskim przyniosły efekt synergii, z dobrymi wynikami w sprzedaży, podczas gdy w tym samym czasie na rynku szwedzkim notowany był niewielki spadek popytu. Jeśli chodzi o inne rynki, to w Finlandii osiągnięty wzrost przychodów był zgodny z planem. W Danii natomiast poziom sprzedaży był lekko spadł w porównaniu do roku ubiegłego. Pozostałe kraje w których Inwado ma swoje spółki to grupa określana jako EBE (Emerging Business Europe). Na tych rynkach, jak podaje koncern, sytuacja jest zadowalająca i notowany jest popyt, głównie dzięki sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Porównując obecne dane z tego kraju do ubiegłych okresów, gdy na wyspach notowane były straty, obecnie sprzedaż w Wielkiej Brytanii przynosi zyski. Inwido, jako duży koncern, na bieżąco rewiduje ofertę, a także kanały dystrybucji. Firma stale pracuje nad rozwojem produktów i kanałów sprzedaży, przede wszystkim nad szybko rozwijającym się działem e-commerce. Do szwedzkiego koncernu należy Sokółka Okna i Drzwi.

Wyniki Inwido omówił prezes, Håkan Jeppsson
Prezes Inwido, Håkan Jeppsson.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".