W tym epizodzie naszego podcastu często pada słowo: rekord. Dzieje się tak m.in. za sprawą tematu odcinka, jakim jest eksport polskiej stolarki w sezonie 2022. Dla naszych producentów był to bardzo udany okres, w którym znacznie poprawili oni zagraniczną sprzedaż. Gdyby tego było mało, po raz pierwszy w historii udało się osiągnąć wartość eksportu w pojedynczym kraju powyżej miliarda euro. Kolejnym rekord to m.in. dynamika wzrostu na niektórych rynkach (na jednym z nich udało się osiągnąć nawet 100 proc. wzrostu!). Gdy zostaną opublikowane wyniki z chińskiego rynku stolarki dowiemy się, czy rezultaty polskich producentów wystarczyły, by zdobyć tytuł światowego lidera eksportu stolarki niezależnie od kategorii produktu.
Drugi temat przenosi nas do świata konsumentów. Dowiemy się z niego, jak wyglądają ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi wejściowych. Jakie aspekty są dla nich ważne przy zakupie? Co ma większy wpływ na sprzedaż – rynek remontowy czy nowe budownictwo? Cena czy wygląd – co jest kluczowe przy wyborze inwestorów?
Trzeci temat to kolejne rekordy. Tym razem omawiamy wyniki firmy Aluplast Polska, które w 2022 roku były doskonałe i udało się temu dostawcy przekroczyć miliard złotych przychodu. Nie próżnuje również Aluplast Holding, który w poprzednim sezonie także odnotował rekord.
Miłego słuchania!
Pozostałe odcinki podcastu:
Zobacz również
„Cafe Branżowisko” #6: Gdy liczy się detal – jak zmieniają się potrzeby klientów i standardy montażu?
W najnowszym odcinku podcastu „Cafe Branżowisko” naszym gościem jest Marek Bednarz. Rozmawiamy o oczekiwaniach klientów, znaczeniu relacji z architektami, nowoczesnych technologiach montażu oraz o tym, dlaczego dobry produkt to dziś za mało.
Forum Webinar – nowości na sezon 2025 cz. I
O nowościach branży stolarki w I połowie 2025 roku opowiedzieli Aleksander Klos i Karol Klos. Forum Webinar odbył się w czwartek 15 maja.
Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku
W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.