W tym epizodzie naszego podcastu często pada słowo: rekord. Dzieje się tak m.in. za sprawą tematu odcinka, jakim jest eksport polskiej stolarki w sezonie 2022. Dla naszych producentów był to bardzo udany okres, w którym znacznie poprawili oni zagraniczną sprzedaż. Gdyby tego było mało, po raz pierwszy w historii udało się osiągnąć wartość eksportu w pojedynczym kraju powyżej miliarda euro. Kolejnym rekord to m.in. dynamika wzrostu na niektórych rynkach (na jednym z nich udało się osiągnąć nawet 100 proc. wzrostu!). Gdy zostaną opublikowane wyniki z chińskiego rynku stolarki dowiemy się, czy rezultaty polskich producentów wystarczyły, by zdobyć tytuł światowego lidera eksportu stolarki niezależnie od kategorii produktu.
Drugi temat przenosi nas do świata konsumentów. Dowiemy się z niego, jak wyglądają ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi wejściowych. Jakie aspekty są dla nich ważne przy zakupie? Co ma większy wpływ na sprzedaż – rynek remontowy czy nowe budownictwo? Cena czy wygląd – co jest kluczowe przy wyborze inwestorów?
Trzeci temat to kolejne rekordy. Tym razem omawiamy wyniki firmy Aluplast Polska, które w 2022 roku były doskonałe i udało się temu dostawcy przekroczyć miliard złotych przychodu. Nie próżnuje również Aluplast Holding, który w poprzednim sezonie także odnotował rekord.
Miłego słuchania!
Pozostałe odcinki podcastu:
Zobacz również
Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?
W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.
PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku
Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.