W tym epizodzie naszego podcastu często pada słowo: rekord. Dzieje się tak m.in. za sprawą tematu odcinka, jakim jest eksport polskiej stolarki w sezonie 2022. Dla naszych producentów był to bardzo udany okres, w którym znacznie poprawili oni zagraniczną sprzedaż. Gdyby tego było mało, po raz pierwszy w historii udało się osiągnąć wartość eksportu w pojedynczym kraju powyżej miliarda euro. Kolejnym rekord to m.in. dynamika wzrostu na niektórych rynkach (na jednym z nich udało się osiągnąć nawet 100 proc. wzrostu!). Gdy zostaną opublikowane wyniki z chińskiego rynku stolarki dowiemy się, czy rezultaty polskich producentów wystarczyły, by zdobyć tytuł światowego lidera eksportu stolarki niezależnie od kategorii produktu.
Drugi temat przenosi nas do świata konsumentów. Dowiemy się z niego, jak wyglądają ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi wejściowych. Jakie aspekty są dla nich ważne przy zakupie? Co ma większy wpływ na sprzedaż – rynek remontowy czy nowe budownictwo? Cena czy wygląd – co jest kluczowe przy wyborze inwestorów?
Trzeci temat to kolejne rekordy. Tym razem omawiamy wyniki firmy Aluplast Polska, które w 2022 roku były doskonałe i udało się temu dostawcy przekroczyć miliard złotych przychodu. Nie próżnuje również Aluplast Holding, który w poprzednim sezonie także odnotował rekord.
Miłego słuchania!
Pozostałe odcinki podcastu:
Zobacz również
„Najwięksi powinni grać z największymi” – Mateusz Borek o Leszku Gierszewskim i współpracy Drutexu z Bayernem Monachium
Mateusz Borek, komentator sportowy, wypowiedział się o Leszku Gierszewskim, właścicielu Drutex S.A. oraz o współpracy Drutexu z Bayernem Monachium.
Plusy, minusy #39 – produkcja okien i drzwi w Czechach
W 39. odcinku podcastu Plusy, minusy Maksymilian Miros i Aleksander Klos przyglądają się produkcji okien i drzwi w Czechach - jak wygląda sprzedaż na tamtejszym rynku, również w wykonaniu polskich producentów, a także przeanalizowali wyniki pierwszych miesięcy tego roku.
„Cafe Branżowisko” #8: Eksport do USA
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Wojciech Stanowski, założyciel debesto.com. Rozmawiamy m.in. o tym, jak budować i utrzymywać wysoką marżę w eksporcie stolarki.