W lipcowym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” rozmawiamy o tym, jak kształtują się obecne ceny okien w Polsce. Na podstawie danych zebranych od ponad 100 dystrybutorów w Polsce porównane zostały ceny okien z połowy tego roku z tymi z początku sezonu 2022 oraz połowy roku 2021. O ile podrożały okna w tym czasie i z czego wynikają te podwyżki. Odpowiedzi znajdziecie w naszej audycji. Ponadto zaprezentowaliśmy wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród producentów i dostawców, jak mogą się kształtować ceny stolarki w dalszej części roku.
Drugi temat audycji poświęcony jest ostatnim danym na temat budownictwa w Polsce. Sprawdziliśmy, jak prezentuje się liczba rozpoczętych budów w porównaniu z poprzednim rokiem, ile budów udało się ukończyć a ile pozwoleń na budowę wydano. Jakie te dane mogą mieć wpływ na polską branżę stolarki w najbliższych latach? Dowiecie się z 22. odcinka podcastu.
Firmą odcinka jest Okno-Pol, który awansował do piętnastki wiodących polskich producentów stolarki. To bardzo ciekawy przykład firmy, która dynamicznie rozwinęła się w ostatnich latach. Jaki jest przychodowy próg wejścia do tego wąskiego grona? Jak prezentuje się struktura sprzedaży tej firmy i jak rozwijała się w ostatnich latach? Odpowiemy na te pytania w podcaście.
Miłego słuchania!
Polecamy również poprzednie odcinku naszego podcastu, w którym znajdą Państwo bogatą wiedzę o rynku stolarki:
Tagi
audycjabudownictwocentrum analiz branżowychceny okienceny okien PCWMaksymilian MirosOkno-PolPaweł Gregorczykpodcast plusy minusyZobacz również
Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku
W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.
Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?
W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.