Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
Czerwcowy odcinek podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” przynosi nam dużą dawkę wiedzy na temat rodzimego rynku zewnętrznych osłon okiennych. Ilu producentów funkcjonuje w Polsce? Ile firm należy do krajowej czołówki? Jak rozwinął się ten segment rynku w ostatnich latach? Jaka jest jego wielkość i struktura? Audycja nie tylko przynosi odpowiedzi na te pytania, ale prezentuje też prognozy dla polskiego sektora osłon okiennych, a te są bardzo pozytywne. Autorzy audycji wskazują, że to właśnie osłony mogą być istotnym elementem termomodernizacji budynków w Unii Europejskiej, a jak wiemy, w krajach członkowskich realizowane są programy wspierające finansowo inwestorów w tym zakresie.
Drugi temat to prawdziwa sensacja! Najnowsze wyniki globalnego eksportu okien i drzwi nie pozostawiają złudzeń: Polska będzie w tym roku atakowała fotel lidera światowego eksportu stolarki! Skąd ta pewność? Ponieważ przewaga Chin w szybkim tempie topnieje a dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej w polskiej branży stolarki jest nadal bardzo wysoka. Jak wyglądają zestawienia topowych eksporterów w poszczególnych kategoriach produktowych? Jaka jest dynamika rozwoju sprzedaży zagranicznej w poszczególnych krajach? Dowiecie się z tego odcinka podcastu.
Trzeci temat podcastu również poświęcony jest osłonom. Przybliżono w nim wyniki firmy Schoenberger Polska Enterprises, która należy do krajowej czołówki producentów. Jak wyglądał dla tego przedsiębiorstwa sezon 2021 w porównaniu z sezonem 2020, jak wygląda struktura sprzedażowa oraz rentowność? Szczegóły w audycji.
Miłego słuchania!
Tagi
audycjaChinyeksport stolarkiMaksymilian MirosNiemcyosłony okiennePaweł GregorczykPlusy minusypodcast plusy minusyPolskarynek osłonSchoenbergerZobacz również
Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?
W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.
PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku
Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.