Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
W dziesiątym odcinku podcastu przedstawiamy zeszłoroczną sprzedaż okien w Polsce. Niestety, w porównaniu do eksportu, nie prezentowała się ona najlepiej. W Polsce sprzedano 6,6 mln sztuk okien i był to najgorszy wynik od wejścia naszego kraju do Unii Europejskiej. Dla porównania w 2019 roku wielkość sprzedaży okien wyniosła 7,25 mln sztuk, a w 2018 i 2017 roku 7,5 mln sztuk. Według szacunków 7 na 10 okien trafia w naszym kraju na rynek remontowy, ale niestety jego wielkość w ciągu ostatnich dwóch lat wyraźnie zmalała. Dane, które podajemy w tym odcinku, pochodzą z najnowszego raportu Centrum Analiz Branżowych pt. „„Rynek okien w Polsce. Edycja 2021”, który właśnie ma swoją premierę.
Ponadto omawiamy wyniki trzech polskich producentów stolarki, które pozwoliły im wejść do elitarnego grona firm z ponad 100 milionami przychodu. Jakie to firmy i jak prezentowała się ich dynamika wzrostu sprzedaży? Szczegóły w tym odcinku. Na koniec rozmawiamy o prognozach menadżerów branży stolarki, którzy przewidują, jak będą zmieniać się ceny okien w naszym kraju do końca 2021 roku.
Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:
Tagi
audycjacentrum analiz branżowychekonomiaeksportMaksymilian MirosoknaPaweł Gregorczykpodcast plusy minusysprzedaż okienZobacz również
ALUPROF: Szymon Marciniak w wywiadzie z cyklu Future Builders
ALUPROF: Szymon Marciniak w wywiadzie z cyklu Future Builders. Z Pawłem Gregorczykiem rozmawiał o presji, pasji i byciu liderem na boisku.
„Cafe Branżowisko” #10: Chińska ekspansja – jak Europa może odzyskać przewagę konkurencyjną?
W najnowszym odcinku „Cafe Branżowisko” rozmawiamy z Jakubem Augustem (Tenka Design Studio) o tym, jak europejskie firmy mogą się przygotować na globalną konkurencję i czego branża stolarki może nauczyć się od innych gałęzi przemysłu.
Drutex partnerem Bayernu Monachium. Relacja wideo
22 sierpnia, podczas meczu Bayern - RB Lipsk, Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy krótką relację wideo z tego wydarzenia.











