Inwido, właściciel Sokółka Okna i Drzwi, podliczyło wyniki z pierwszego kwartału tego roku. Firma zanotowała spadek wartości zamówień na stolarkę.
Inwido, producent stolarki drewnianej, właściciel m.in. marki Sokółka, podliczył, że w pierwszym kwartale tego roku wartość sprzedaży netto wyniosła 2,095 mld koron szwedzkich (ok. 842 mln zł). Jest to o 1 proc. więcej w stosunku do danych z roku ubiegłego, wówczas ten wynik wyniósł 2,073 mld koron (ok. 833 mln zł). Jednocześnie spółka poinformowała, że wzrost organiczny spadł o 7 proc. Inwido poinformowało także o spadku wskaźnika EBITA, w zakończonym właśnie kwartale wyniósł on 167 mln koron (ok. 67 mln zł) w stosunku do 177 mln w roku poprzednim (ok. 71 mln zł).
Firma odnotowała spadek zamówień na produkty – w pierwszym kwartale wartość zamówień wyniosła 2,094 (ok. 842 mln zł) i była niższa o 17 proc. w stosunku do roku ubiegłego – to wartość 2,527 mld koron (ok. 1 mld zł). Natomiast wartość portfela zamówień jest niższa aż o 32 proc. i wynosi 1,581 mld koron (ok. 636 mln zł), w roku poprzednim była to wartość 2,311 mld koron (ok. 929 mln zł).
Zarząd spółki uważa, że te negatywne wyniki nie powinny być zaskakujące, biorąc pod uwagę ogólny spadek koniunktury. Jednocześnie firma podkreśla, że obecne dane podsumowuje do bardzo dobrych danych sprzedażowych z pierwszego kwartału 2022 r. Porównując poziom zamówień z danymi za rok 2021 to są one na tym samym poziomie, a znacznie wyższe w porównaniu do danych z 2020 r.
Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido przyznaje, że:
Obserwujemy znaczne zainteresowanie i szerokie potrzeby w zakresie efektywności energetycznej, zarówno wśród właścicieli domów, jak i firm z branży nieruchomości. Aby przyspieszyć ekologiczną transformację społeczeństwa, z zadowoleniem przyjęlibyśmy dodatkowe zachęty finansowe do poprawy efektywności energetycznej, co byłoby również korzystne dla rynku budowlanego, który obecnie wydaje się mieć przed sobą kilka trudniejszych kwartałów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".